Запис Детальніше

Перспективно-превентивний підхід у роботі з молодшими школярами з порушеннями формування писемного мовлення

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Перспективно-превентивний підхід у роботі з молодшими школярами з порушеннями формування писемного мовлення
 
Creator Голуб, Н. М.
 
Subject порушення формування писемного мовлення
перспективно-превентивний підхід
учні молодшого шкільного віку
нарушения формирования письменной речи
перспективно-превентивный подход
учащиеся младшего школьного возраста
writing speech formation disorders
perspective-preventive approach
primary school children
376
 
Description У статті розглянуто проблему збільшення чисельності дітей із труднощами формування писемного мовлення,
визначено фактори, що обумовлюють неуспішність молодших школярів в опануванні навичками читання та письма.
У статті висвітлено сутність перспективно-превентивного підходу в роботі з учнями молодшого шкільного віку з
порушеннями формування писемного мовлення (ПФПМ). Перспективний підхід має сприяти формуванню установки дитини з ПФПМ на позитивну динаміку щодо оволодіння нею навичками читання, письма та профілактику й подолання недоліків писемного мовлення. Превентивний підхід спрямований на попередження в учнів труднощів формування та порушень писемного мовлення.
Для реалізації перспективно-превентивного підходу важливим є формування в учнів комплексу інваріантних дій та
операцій, які стають стрижневими для опанування писемно-мовленнєвою діяльністю як формою мовленнєво-мисленнєво-
мовної діяльності та як виду навчально-пізнавальної діяльності.
В статье указывается на проблему увеличения численности детей с трудностями формирования письменной речи
и на те факторы, которые обуславливают неуспешность младших школьников в овладении навыками чтения и письма.
Рассмотрена сущность перспективно-превентивного подхода в работе с младшими школьниками с нарушениями
формирования письменной речи (НФПР). Перспективный подход способствует формированию установки ребенка с НФПР на положительные результаты в усвоении навыков чтения и письма, на предупреждение и преодоление нарушений письменной речи. Превентивный подход направлен на профилактику трудностей формирования и нарушений письменной речи.
Для реализации перспективно-превентивного подхода важно формировать у учащихся комплекс инвариантных
действий и операций, которые становятся ключевыми для овладения письменно-речевой деятельностью как формой рече-мыслительно-языковой деятельности и как вида учебно-познавательной деятельности.
The article examines the trend of augmentation of primary school children who master reading and writing with great
difficulties, the factors that may cause these difficulties or disorders are analysed. The article discusses the essence of perspectivepreventive approach while working with primary school children with writing speech formation disorders.
The perspective approach contributes to child’s anticipation of positive results in mastering reading and writing skills and in
preventing and managing writing disorders. Preventive approach is aimed at preventing of difficulties and disorders of written
language formation. Formation of a complex of invariant actions and operations in students which are key to mastering the writing
and speech activity as a form of speech, cognitive and as a form of learning and cognitive activity is drastically important for
implementation of perspective-preventive approach.
 
Date 2017-11-08T08:04:49Z
2017-11-08T08:04:49Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Голуб, Н. М. Перспективно-превентивний підхід у роботі з молодшими школярами з порушеннями формування писемного мовлення / Н. М. Голуб // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 29. - С. 33-38.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16382
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова