Реалії та перспективи забезпечення інклюзивної освіти фахівцями
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Реалії та перспективи забезпечення інклюзивної освіти фахівцями
|
|
Creator |
Миронова, С. П.
|
|
Subject |
інклюзивна освіта
кадрове забезпечення діти з особливостями психофізичного розвитку диференційований підхід до формування професійної компетентності инклюзивное образование кадровое обеспечение дети с особенностями психофизического развития дифференцированный подход к формированию профессиональной компетентности inclusive education staffing children with psychophysical disorders differentiated approach to the formation of professional competence 376 |
|
Description |
У статті подані результати дослідження проблеми кадрового забезпечення інклюзивної освіти; описані протиріччя та перешкоди щодо формування професійної компетентності педагогічного персоналу інклюзивних закладів; розроблені перспективи дослідження проблеми диференційованого підходу до формування фахової готовності команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливостями психофізичного розвитку. Підготовка педагогів до роботи в інклюзивних закладах має містити кілька складових: подолання суспільних стереотипів щодо психофізичних порушень; формування ціннісних орієнтацій, філософських та соціокультурних засад інклюзивної освіти; розвиток психологічної готовності до роботи з дітьми з особливостями психофізичного розвитку; методична підготовка до корекційно-педагогічної діяльності в інклюзивній школі, ведення ділової документації, виховної роботи. Формування педагогічної компетентності фахівців має бути диференційованим залежно від посадових обов’язків членів команди: вихователі ДНЗ, вчителі-предметники, вчителі початкових класів, психологи, соціальні педагоги, асистенти вчителів, корекційні педагоги. В статье представлены результаты исследования проблемы кадрового обеспечения инклюзивного образования; выявлены противоречия и препятствия в формировании профессиональной компетентности педагогического персонала инклюзивных учреждений; разработаны перспективы исследования проблемы дифференцированного подхода к формированию профессиональной готовности команды психолого-педагогического сопровождения детей с особыми образовательными потребностями. Подготовка педагогов к работе в инклюзивных учреждениях должна состоять из таких частей: преодоление общественных стереотипов о психофизических нарушениях; формирование ценностных ориентаций, философских и социокультурных основ инклюзивного образования; развитие психологической готовности к работе с детьми, имеющими особенности психофизического развития; методическая подготовка к коррекционно-педагогической деятельности в инклюзивной школе, ведению деловой документации, воспитательной работе. Формирование педагогической компетентности специалистов следует дифференцировать в зависимости от должностных обязанностей членов команды: воспитатели ДОЗ, учителя-предметники, учителя начальных классов, психологи, социальные педагоги, ассистенты учителей, коррекционные педагоги. Results of a study of staffing problems of inclusive education; contradictions and obstacles in the formation of professional competence of the teaching staff of inclusive institutions; research perspectives the problem of the differentiated approach to the formation of professional readiness of the team of psycho-pedagogical support for children s special educational needs are described in the article. It is proved that the preparation of teachers to work in inclusive settings should consist of these parts: overcoming social stereotypes about mental disorders; formation of value orientations, socio-cultural and philosophical foundations of inclusive education; development of psychological readiness to work with children with special needs; methodical preparation for correctional and educational activities in an inclusive school management of business documents, educational work. Training must be differentiated in accordance with the official duties inclusive institutions Teammate. |
|
Date |
2017-11-15T12:53:46Z
2017-11-15T12:53:46Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Миронова, С. П. Реалії та перспективи забезпечення інклюзивної освіти фахівцями / С. П. Миронова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 32. Ч. 2. - С. 5-10.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16516 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|