Становлення дитини з психофізичними порушеннями як суб'єкта життєтворчості в умовах виховної системи санаторної школи-інтернату
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Становлення дитини з психофізичними порушеннями як суб'єкта життєтворчості в умовах виховної системи санаторної школи-інтернату
|
|
Creator |
Позднякова, О. Л.
|
|
Subject |
діти з психофізичними порушеннями
суб’єкт життєтворчості санаторна школа-інтернат учнівське самоврядування дети с психофизическими нарушениями субъект жизнетворчества санаторная школа-интернат ученическое самоуправление children with mental and physical disorders subject of life-creativity sanatorium boarding school student selfgovernment 376 |
|
Description |
У статті розкрито досвід педагогічного супроводу процесу становлення дитини з психофізичними порушеннями як суб’єкта життєтворчості в умовах виховної системи санаторної школи-інтернату. Встановлено, що суб’єктна позиція особистості є провідним фактором досягнення нею нової якості свого життя, яка проявляється в різних аспектах (ціннісно-смисловому, когнітивному, соціальному) і за сутнісними ознаками відповідає феномену життєтворчості. На прикладі санаторної школи-інтернату Хортицької національної навчально-реабілітаційної академії розкрито основні характеристики виховної системи, що забезпечує становлення дитини з психофізичними порушеннями як суб’єкта життєтворчості. У цьому контексті проаналізовано роль учнівського самоврядування, розкрито технологію його організації, яка передбачає реалізацію 6 етапів педагогічного керівництва колективною життєтворчістю школярів. В статье раскрыт опыт педагогического сопровождения процесса становления ребенка с психофизическими нарушениями как субъекта жизнетворчества в условиях воспитательной системы санаторной школы-интерната. Установлено, что субъектная позиция личности является ведущим фактором достижения нового качества своей жизни, которое проявляется в различных аспектах (ценностно-смысловом, когнитивном, социальном) и по сущностным признакам соответствует феномену жизнетворчества. На примере санаторной школы-интерната Хортицкой национальной учебно-реабилитационной академии раскрыты основные характеристики воспитательной системы, обеспечивающей становление ребенка с психофизическими нарушениями как субъекта жизнетворчества. В этом контексте проанализирована роль ученического самоуправления, раскрыта технология его организации, предусматривающая реализацию 6 этапов педагогического руководства коллективным жизнетворчеством школьников. The article presents the experience of rendering pedagogical support by a sanatorium boarding school in the process of development of a child with mental and physical disorders as an active life-creator. It was ascertained that the subjective position of an individual is the main factor for improving the quality of his/her life. The position has several aspects (in acseological, cognitive and social aspect) and by its distinctive features is similar to the phenomenon of life-creativity. On the example of a boarding school of Khortytska national educational rehabilitational academy the main characteristics of educational system are identified. Which insuarance the making of a child with mental and physical disorders as an active life-creator. For this point of view, role of students’ self-government has been analyzed and a specific technology of its organization has been studied. It includes 6 stages of pedagogical guardance of collective life-creativity of pupils. |
|
Date |
2017-11-21T08:49:31Z
2017-11-21T08:49:31Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Позднякова, О. Л. Становлення дитини з психофізичними порушеннями як суб'єкта життєтворчості в умовах виховної системи санаторної школи-інтернату / О. Л. Позднякова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 32. Ч. 2. - С. 58-63.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16569 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|