Запис Детальніше

Становлення дитини з психофізичними порушеннями як суб'єкта життєтворчості в умовах виховної системи санаторної школи-інтернату

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Становлення дитини з психофізичними порушеннями як суб'єкта життєтворчості в умовах виховної системи санаторної школи-інтернату
 
Creator Позднякова, О. Л.
 
Subject діти з психофізичними порушеннями
суб’єкт життєтворчості
санаторна школа-інтернат
учнівське самоврядування
дети с психофизическими нарушениями
субъект жизнетворчества
санаторная школа-интернат
ученическое самоуправление
children with mental and physical disorders
subject of life-creativity
sanatorium boarding school
student selfgovernment
376
 
Description У статті розкрито досвід педагогічного супроводу процесу становлення дитини з психофізичними порушеннями як
суб’єкта життєтворчості в умовах виховної системи санаторної школи-інтернату. Встановлено, що суб’єктна позиція
особистості є провідним фактором досягнення нею нової якості свого життя, яка проявляється в різних аспектах (ціннісно-смисловому, когнітивному, соціальному) і за сутнісними ознаками відповідає феномену життєтворчості. На прикладі санаторної школи-інтернату Хортицької національної навчально-реабілітаційної академії розкрито основні характеристики виховної системи, що забезпечує становлення дитини з психофізичними порушеннями як суб’єкта життєтворчості. У цьому контексті проаналізовано роль учнівського самоврядування, розкрито технологію його організації, яка передбачає реалізацію 6 етапів педагогічного керівництва колективною життєтворчістю школярів.
В статье раскрыт опыт педагогического сопровождения процесса становления ребенка с психофизическими
нарушениями как субъекта жизнетворчества в условиях воспитательной системы санаторной школы-интерната.
Установлено, что субъектная позиция личности является ведущим фактором достижения нового качества своей жизни,
которое проявляется в различных аспектах (ценностно-смысловом, когнитивном, социальном) и по сущностным признакам соответствует феномену жизнетворчества. На примере санаторной школы-интерната Хортицкой национальной учебно-реабилитационной академии раскрыты основные характеристики воспитательной системы, обеспечивающей становление ребенка с психофизическими нарушениями как субъекта жизнетворчества. В этом контексте проанализирована роль ученического самоуправления, раскрыта технология его организации, предусматривающая реализацию 6 этапов педагогического руководства коллективным жизнетворчеством школьников.
The article presents the experience of rendering pedagogical support by a sanatorium boarding school in the process of
development of a child with mental and physical disorders as an active life-creator. It was ascertained that the subjective position of an individual is the main factor for improving the quality of his/her life. The position has several aspects (in acseological, cognitive and social aspect) and by its distinctive features is similar to the phenomenon of life-creativity. On the example of a boarding school of Khortytska national educational rehabilitational academy the main characteristics of educational system are identified. Which insuarance the making of a child with mental and physical disorders as an active life-creator. For this point of view, role of students’ self-government has been analyzed and a specific technology of its organization has been studied. It includes 6 stages of pedagogical guardance of collective life-creativity of pupils.
 
Date 2017-11-21T08:49:31Z
2017-11-21T08:49:31Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Позднякова, О. Л. Становлення дитини з психофізичними порушеннями як суб'єкта життєтворчості в умовах виховної системи санаторної школи-інтернату / О. Л. Позднякова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 32. Ч. 2. - С. 58-63.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16569
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова