Запис Детальніше

До питання реалізації моделі корекційно-розвивальної роботи з подолання вад фонетико-фонематичної складової мовлення у дітей

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title До питання реалізації моделі корекційно-розвивальної роботи з подолання вад фонетико-фонематичної складової мовлення у дітей
 
Creator Рібцун, Ю. В.
 
Subject мовленнєва діяльність
вади фонетико-фонематичної складової мовлення
модель корекційно- розвивальної роботи
речевая деятельность
нарушения фонетико-фонематической составляющей речи
модель коррекционно- развивающей работы
speech activity
violations of phonetic-phonemic speech component
model of correctional and developmental work
376
 
Description В статті коротко розкрито сутність, окреслено структуру, зазначено види та основні психологічні механізми
мовленнєвої діяльності. Охарактеризовано негативні чинники фізичного, психічного та соціального розвитку, які
супроводжують вади фонетико-фонематичної складової мовлення. Автором репрезентовано алгоритм корекційно-
розвивальної роботи, спрямований на подолання зазначених порушень і сформований з окремих компонентів за допомогою
афірмацій, в яких міститься коротка фраза-формула установки як на загальне покращення психоемоційного стану
дошкільника, так і на стимулювання позитивних змін у подоланні мовленнєвих вад. У статті представлено модель
логокорекції з подолання вад фонетико-фонематичної складової мовлення, в якій п’ять виокремлених компонентів
(психодинамічний, мотиваційно-активізуючий, динамічно-мовленнєвий, фонетичний, фонематичний) знаходяться у
нерозривному наскрізному взаємозв’язку.
В статье кратко охарактеризована суть, очерчена структура, указаны виды и основные психологические
механизмы речевой деятельности. Охарактеризованы негативные факторы физического, психического и социального развития, которые сопровождают нарушения фонетико-фонематической составляющей речи. Автором репрезентован алгоритм коррекционно-развивающей работы, направленный на преодоление указанных нарушений и представленный из отдельных компонентов с помощью аффирмаций, в которых содержится короткая фраза-формула установки как на общее улучшение психоэмоционального состояния дошкольника, так и на стимулирование позитивных изменений в преодолении речевых нарушений. В статье представлена модель логокоррекции по преодолению нарушений фонетико-фонематической составляющей речи, в которой пять выделенных компонентов (психодинамический, мотивационно-активизирующий, динамически-речевой, фонетический, фонематический) находятся в неразрывной сквозной связи.
The article briefly described the essence, outlined the structure, given the types and the basic psychological mechanisms
of speech activity. It was characterized the negative factors of physical, mental and social development that accompany violations of phonetic-phonemic speech components. The author represented algorithm of correctional and development work directed to overcoming these violations and submitted from the individual components by means of affirmations, which contains a short phrase, of settings as the common improvement of mental and emotional state of a preschooler, and to promote positive changes in overcoming speech disorders. The article represents a logocorrectional model for overcoming violations of phonetic-phonemic speech component, in which five selected components (psychodynamic, motivational and activating, dynamically-speech, phonetic, phonemic) are in close through communication connection.
 
Date 2017-11-22T11:34:10Z
2017-11-22T11:34:10Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Рібцун, Ю. В. До питання реалізації моделі корекційно-розвивальної роботи з подолання вад фонетико-фонематичної складової мовлення у дітей / Ю. В. Рібцун // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 32. Ч. 2. - С. 90-95.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16623
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова