Запис Детальніше

Психолінгвістичний підхід до подолання мовленнєвих порушень у дітей із системними вадами мовлення

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Психолінгвістичний підхід до подолання мовленнєвих порушень у дітей із системними вадами мовлення
 
Creator Чередніченко, Н. В.
Карпенко, О. М.
 
Subject психолінгвістика
психолінгвістичний підхід
мова
мовлення
мовленнєва діяльність
психологічні механізми
лінгвістичний та комунікативний компоненти
системні порушення мовлення
загальне недорозвинення мовлення
психолингвистика
психолингвистический подход
язык
речь
речевая деятельность
психологические механизмы
лингвистический и коммуникативный компоненты
системные нарушения речи
общее недоразвитие речи
psycholinguistics
psycholinguistic approach
language
speech
speech activity
speech activity
psychological mechanisms
linguistic and communicative components
systemic speech disorders
the general underdevelopment of speech
376
 
Description У статті розглядаються основні теоретичні положення, що лежать в основі психолінгвістичного підходу до
діагностики та корекції системних мовленнєвих порушень у дітей. Розкрито психолінгвістичну структуру мовленнєвої
діяльності, схарактеризовано її психологічні механізми – загальнофункціональні та специфічні мовленнєві, а також
нормативні показники мовленнєвого розвитку дитини дошкільного віку. Наголошується, що повноцінна мовленнєва
діяльність забезпечує засвоєння та використання мови індивідуумом, що дозволяє виділити відповідно її лінгвістичний і комунікативний компоненти. Розроблений науковцями психолінгвістичний аналіз структури мовленнєвої діяльності та її психофізіологічних механізмів дозволяє з нових методологічних позицій підійти до аналізу, діагностики, класифікації мовленнєвих порушень, розробки змісту і методів диференційованого корекційного навчання, основні напрями якого викладено у даній статті.
В статье рассматриваются основные теоретические положения, лежащие в основе психолингвистического подхода к диагностике и коррекции системных речевых нарушений у детей. Раскрыта психолингвистическая структура речевой деятельности, охарактеризованы ее психологические механизмы - общефункциональные и специфические речевые, а также нормативные показатели речевого развития ребенка дошкольного возраста. Отмечается, что полноценная речевая
деятельность обеспечивает усвоение и использование языка индивидуумом, что позволяет выделить соответственно ее
лингвистический и коммуникативный компоненты. Разработанный учеными психолингвистический анализ структуры речевой деятельности и ее психофизиологических механизмов позволяет с новых методологических позиций подойти к анализу, диагностики, классификации речевых нарушений, разработке содержания и методов дифференцированного коррекционного обучения, основные направления которого изложены в данной статье.
In the article the basic theoretical principles underlying psycholinguistic approach to diagnostics and correction speech
disorders in children. Psycholinguistic deals with the structure of the speech, author determined its psychological mechanisms -
zahalnofunktsionalni and specific speech and language development standard rates preschool child. It is noted that a good speech activity provides learning and language use individual that can provide under its linguistic and communicative components. Developed by scientists psycholinguistic analysis of the structure of the speech and its physiological mechanism allows the position of new methodological approach to the analysis, diagnostic, classification speech disorders, developing content and methods of differential correction studies, the main directions of which are presented in this article.
 
Date 2017-11-30T09:36:28Z
2017-11-30T09:36:28Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Чередніченко, Н. В. Психолінгвістичний підхід до подолання мовленнєвих порушень у дітей із системними вадами мовлення / Н. В. Чередніченко, О. М. Карпенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 31. - С. 134-142.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16778
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова