Запис Детальніше

Розвиток мотивації та самосвідомості як основа фізичного виховання

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Розвиток мотивації та самосвідомості як основа фізичного виховання
 
Creator Анікеєнко, Л. В.
 
Subject мотивація
фізичне виховання
студенти
вищі навчальні заклади
мотивация
физическое воспитание
студенты
высшие учебные заведения
motivation
physical education
students
higher education institutions
 
Description В статті зазначається, що важливим компонентом в підвищенні ефективності процесу фізичного виховання в вищих
навчальних закладах є мотивація студентів до занять найбільш популярними серед студентської молоді видами фізичних вправ. Зазначається, що врахування мотиваційних особливостей студентів є пріоритетним напрямком при корекції існуючих
програм з фізичного виховання для вищих навчальних закладів.
В статье отмечается,
что важным компонентом в повышении эффективности процесса физического воспитания в высших учебных заведениях
является мотивация студентов к занятиям наиболее популярными среди студенческой молодёжи видами физических
упражнений. Отмечается, что принятие во внимание мотивационных особенностей студентов является приоритетным
направлением при коррекции существующих программ по физическому воспитанию для высших учебных заведений.
A development
of physical qualities of human cannot be divided from functioning human’s personal characteristics; moreover this development is
determined with the help of these characteristics. An effectiveness of physical activities of youth as the same as other activities is
determined with the help of need and motivating link which is connected with forming its demands, interests, motives, valuable orientations.
That is why for achievement of high level of development of physical qualities, for mastering and effective mastering by key knowledge it is
necessary to form demands at knowledge as well as an interest to learning. A motivation appears when a student feels an interest from the
process and lesson conditions itself. A satisfaction of interesting promotes strengthening and a development of motives. So a motivation is a
movement of human’s energy; this energy or lightens doing activities or stimulates will effort; this helps to show patience, firmness,
persistence as well as promotes a development of skills at achievement of aim.
A crisis of system of physical culture is determined by a lack of psychology approaches. A transfer of schemes and methods of
psychology on a physical culture is unacceptable because an aim and tasks of sport and an aim and tasks of physical culture are different.
The aim of sport is an achievement of maximal result; the aim of physical culture is forming of healthy mode of life as a condition of providing
a health and workability
The problem of correlating physical and psychological aspects of a person is one of the most obvious reasons for the differences
between scientists.
Some scientists who keep biogenetic approach think that processes of biological ripening are initial. Other scientists consider social
and genetic approach as well as psychological and genetic approach; these scientists think that psychological aspect is important; this
aspect is developed under an influence of society, learning, certain roles or under an influence of other laws but these laws are not
independent on physical aspect.
 
Date 2017-12-04T08:36:13Z
2017-12-04T08:36:13Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Анікеєнко, Л. В. Розвиток мотивації та самосвідомості як основа фізичного виховання / Л. В. Анікеєнко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 22-26.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16813
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова