Аквафітнес як засіб формування професійно важливих складнокоординаційних рухів майбутніх учителів музики у процесі фізичного виховання
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Аквафітнес як засіб формування професійно важливих складнокоординаційних рухів майбутніх учителів музики у процесі фізичного виховання
|
|
Creator |
Бондар, Т. К.
Дьоміна, Ж. Г. |
|
Subject |
аквафітнес
складно координаційна рухи студенти майбутні вчителі музики фізичне виховання аквафитнес сложнокоординационные движения студенты будущие учителя музыки физическое воспитание aqua fitness complex coordination movements students future teachers of music physical education |
|
Description |
Викладено методичні особливості використання аквафітнесу для формування складнокоординаційних рухів майбутніх учителів музики. Розкрито зміст занять з аквафітнесу для студентів залежно від виду музичного інструменту. Изложены методические особенности использования аквафитнеса для формирования сложнокоординационных движений будущих учителей музыки. Раскрыто содержание занятий по аквафитнесу для студентов в зависимости от вида музыкального инструмента. Presents the methodological features of aqua fitness application to form complex coordination movement’s future music teachers. Revealed the content classes of aqua fitness for students depending on the type of musical instrument. The priority tasks of physical education students are not only improve health, but also development of motor and mental skills, the formation of motor skills for their positive transfer to future professional activity. Promising step in addressing the issue of low status physical education among students is the use of modern, popular and effective types of sports and recreation activities. Aqua fitness through active movements in the water under the music not only improves the functioning of life, promotes psycho- emotional unloading, but also facilitates physical activity, increasing health effects. Professional orientation means aqua fitness opportunities provided by varying the parameters of physical activity needed to influence muscle groups. The principle of building differentiated lessons aqua fitness content for future teacher’s musicians is taking into account the special action of hydrodynamic properties of water environment on the body of those involved. On the basis of psycho-physiological characteristics of the structure of music and performing movements developed content classes aqua fitness aimed at forming complex coordination movements and professional development of important motor, sensorimotor and psychomotor skills of future music teachers. Aqua fitness exercises during physical training of future music teachers interval used by stream according to the music, the depth of water, availability of special equipment. |
|
Date |
2017-12-07T08:18:35Z
2017-12-07T08:18:35Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Бондар, Т. К. Аквафітнес як засіб формування професійно важливих складнокоординаційних рухів майбутніх учителів музики у процесі фізичного виховання / Т. К. Бондар, Ж. Г. Дьоміна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 77-80.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16889 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|