Запис Детальніше

Теоретико-практичні засади розробки та впровадження соціальних проектів в умовах навчально-реабілітаційного центру

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Теоретико-практичні засади розробки та впровадження соціальних проектів в умовах навчально-реабілітаційного центру
 
Creator Кудінова, М. С.
 
Subject соціальна компетентність
соціальне проектування
соціальний проект
социальная компетентность
социальное проектирование
социальный проект
social competence
social designing
a social project
373.1:371.8
 
Description У статті розглянуто проблему формування соціальної компетентності учнів в умовах навчально-реабілітаційного центру. Підкреслено пріоритетність компетентнісного
підходу у розвитку сучасної вітчизняної системи освіти. Здійснено огляд провідних освітянських документів на предмет актуальності формування соціальної компетентності.
Розглянуто поняття "соціальна компетентність" у широкому та вузькому розумінні. Здійснено аналіз понять "соціальне проектування", "соціальний проект". Виділено головні
завдання соціального проектування, такі як: розвиток соціальної та життєвої компетентності учня, отримання учнем практичних життєвих результатів, створення умов для інтеріоризації принципів та інструментарію соціального проектування. Визначено, що у процесі соціального проектування учні отримують навички партнерства та взаєморозуміння, лідерства та поваги до інших, ініціативності у прийнятті рішень, висловлення думок, практики відповідальності та реалізації індивідуальних і колективних прав. Обґрунтовано необхідність висвітлення практичного аспекту формування соціальної компетентності. В якості прикладу показано реалізований в комунальному закладі "Хортицький національний навчально-реабілітаційний багатопрофільний центр" Запорізької обласної ради довготривалий соціальний проект "Школа майбутнього". Розкрито основні етапи проектної діяльності, зміст та результативність роботи проектних груп. Намічено, що подальша робота над розробкою та впровадженням соціальних проектів в умовах навчально-реабілітаційного центру сприятиме розвитку життєвої компетентності учнів.
В статье рассмотрена проблема формирования социальной компетентности учащихся в условиях учебно-реабилитационного центра. Подчеркнута приоритетность компетентностного подхода в развитии современной отечественной системы образования. Осуществлен обзор ведущих образовательных документов на предмет актуальности формирования социальной компетентности. Рассмотрено понятие "социальная компетентность" в широком и узком смысле. Проанализированы понятия "социальное проектирование", "социальный проект". Выделены главные задачи социального проектирования, такие как: развитие социальной и жизненной компетентности ученика, получение учеником практических жизненных результатов, создание условий для интериоризации принципов и инструментария социального проектирования. Определено, что в процессе социального проектирования учащиеся получают навыки партнерства и взаимопонимания, лидерства и уважения к другим, инициативности в принятии решений, выражения мнений, ответственности, реализации индивидуальных и коллективных дел. Обоснована необходимость рассмотрения практического аспекта формирования социальной компетентности. В качестве примера показан реализованный в коммунальном учреждении "Хортицкий национальный
учебно-реабилитационный многопрофильный центр" Запорожского областного совета долговременный социальный проект "Школа будущего". Раскрыты основные этапы проектной деятельности, содержание и результативность работы проектных групп. Намечено, что дальнейшая работа над разработкой и внедрением социальных проектов в условиях учебно-реабилитационного центра будет способствовать развитию жизненной компетентности учащихся.
The article considers the problem of students’ social competence formation in terms of educational and rehabilitation center. The priority of competence approach in the modern national education system development is emphasized. Leading educational documents for relevance of social competence formation have been reviewed. The concept "social competence" in the broad and narrow senses has been viewed. The concepts "social
designing" and "social project" are analyzed. The main objects of social designing: the development of pupil’s social-competence and life-competence, the receiving of practical living results by the pupil, the creation of conditions for internalization of principles and social-designing tools are highlighted. It is determined that in the process of social designing students received the skills of partnership and understanding, leadership and respect,
initiative in the process of decision making, expression of their opinion, responsibility, implementation of individual and collective affairs. The necessity of practical aspect of social competence formation reviewing is substantiated. The long-term social project
"School of the Future" has been realized on the basis of municipal foundation "Khortitsky national educational rehabilitational multispecialised center" Zaporizhzhya Regional Councili and is given as the example. The main stages of the project activity, the content and effectiveness of project teams are presented. Planned that further work on the development and implementation of social projects in terms of educational and rehabilitation center will promote vital competence of students.
 
Date 2018-01-09T09:00:43Z
2018-01-09T09:00:43Z
2014
 
Type Article
 
Identifier Кудінова, М. С. Теоретико-практичні засади розробки та впровадження соціальних проектів в умовах навчально-реабілітаційного центру / М. С. Кудінова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 25. - С. 88-95.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17312
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова