Запис Детальніше

Теоретичні аспекти та організаційно-методичні особливості використання елементів черлідінгу у процесі фізичного виховання студентів

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Теоретичні аспекти та організаційно-методичні особливості використання елементів черлідінгу у процесі фізичного виховання студентів
 
Creator Корх-Черба, О. В.
Севастьяненко, Л. В.
 
Subject черлідінг
процес фізичного виховання
студенти
черлидинг
процесс физического воспитания
студенты
cheerleading
the process of physical education students
 
Description Проаналізовано та узагальнено досвід використання елементів черлідінгу у процесі фізичного виховання студентів.
Визначено сутність, компоненти та принципи черлідінгу у руслі формування фізичної культури особистості студентів.
Проанализирован и обобщен
опыт использования элементов черлидинга в процессе физического воспитания студентов. Определена сущность,
компоненты и принципы черлидинга в русле формирования физической культуры личности студентов.
The article analyzes and summarizes the experience of educational work of higher education institutions,
aiming at the formation of the physical qualities of students. The essence, principles and components of cheerleading in line with the
formation of physical culture of individual students. The essence of the components and principles of cheerleading improving the system in
the line with the formation of physical training of the person of students in physical education.
Motions are one of the easiest skills for cheerleaders to perfect, but they are often overlooked in favor of more difficult skills, such
as stunts. Cheerleaders with strong motion technique (the components that make up each individual movement) can improve the look of any
cheer, chant, dance, jump, or stunt. Motions are used continually to lead the crowd and emphasize words for crowd response. When
performing motions it's always important to execute with poise, smiles, and spirit. With confidence and strong motions, cheerleaders gain the
respect of the fans, who are then more likely to respond. Motions are important not only when cheering in front of a crowd; they're also
crucial during tryouts and competitions, judges look for cheerleaders with sharp motions at the correct levels. For fun variations, add body positions, dance moves, level changes, and ripples. This is a good drill to help cheerleaders practice hitting motions during dances or pom
routines, which are situations in which motions tend to be sloppy. Cheerleaders can enhance their motion technique. Motion technique is
one of the easiest skills to refine and, with practice, motions will improve. Remember that practice does not make perfect. Perfect practice
makes perfect! Motions should be executed in practice the same way they will be performed with perfection. Through continuous training of
proper motion technique, hitting motions sharply and correctly becomes second nature, allowing cheerleaders to concentrate on other skills.
Strong motion technique affects the overall impact of every cheerleading skill.
Cheerleaders express by using inflection and modulation. When using inflection, cheerleaders accent words to draw attention to
them and build crowd enthusiasm. Cheerleaders should always stress syllables or words in each line or phrase of a cheer or chant. The
system of exercises of cheerleading can be used both during the mandatory training of students in physical education and in self-
employment.
 
Date 2018-01-09T09:26:34Z
2018-01-09T09:26:34Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Корх-Черба, О. В. Теоретичні аспекти та організаційно-методичні особливості використання елементів черлідінгу у процесі фізичного виховання студентів / О. В. Корх-Черба, Л. В. Севастьяненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 223-227.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17323
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова