Теоретичні аспекти та організаційно-методичні особливості використання елементів черлідінгу у процесі фізичного виховання студентів
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Теоретичні аспекти та організаційно-методичні особливості використання елементів черлідінгу у процесі фізичного виховання студентів
|
|
Creator |
Корх-Черба, О. В.
Севастьяненко, Л. В. |
|
Subject |
черлідінг
процес фізичного виховання студенти черлидинг процесс физического воспитания студенты cheerleading the process of physical education students |
|
Description |
Проаналізовано та узагальнено досвід використання елементів черлідінгу у процесі фізичного виховання студентів. Визначено сутність, компоненти та принципи черлідінгу у руслі формування фізичної культури особистості студентів. Проанализирован и обобщен опыт использования элементов черлидинга в процессе физического воспитания студентов. Определена сущность, компоненты и принципы черлидинга в русле формирования физической культуры личности студентов. The article analyzes and summarizes the experience of educational work of higher education institutions, aiming at the formation of the physical qualities of students. The essence, principles and components of cheerleading in line with the formation of physical culture of individual students. The essence of the components and principles of cheerleading improving the system in the line with the formation of physical training of the person of students in physical education. Motions are one of the easiest skills for cheerleaders to perfect, but they are often overlooked in favor of more difficult skills, such as stunts. Cheerleaders with strong motion technique (the components that make up each individual movement) can improve the look of any cheer, chant, dance, jump, or stunt. Motions are used continually to lead the crowd and emphasize words for crowd response. When performing motions it's always important to execute with poise, smiles, and spirit. With confidence and strong motions, cheerleaders gain the respect of the fans, who are then more likely to respond. Motions are important not only when cheering in front of a crowd; they're also crucial during tryouts and competitions, judges look for cheerleaders with sharp motions at the correct levels. For fun variations, add body positions, dance moves, level changes, and ripples. This is a good drill to help cheerleaders practice hitting motions during dances or pom routines, which are situations in which motions tend to be sloppy. Cheerleaders can enhance their motion technique. Motion technique is one of the easiest skills to refine and, with practice, motions will improve. Remember that practice does not make perfect. Perfect practice makes perfect! Motions should be executed in practice the same way they will be performed with perfection. Through continuous training of proper motion technique, hitting motions sharply and correctly becomes second nature, allowing cheerleaders to concentrate on other skills. Strong motion technique affects the overall impact of every cheerleading skill. Cheerleaders express by using inflection and modulation. When using inflection, cheerleaders accent words to draw attention to them and build crowd enthusiasm. Cheerleaders should always stress syllables or words in each line or phrase of a cheer or chant. The system of exercises of cheerleading can be used both during the mandatory training of students in physical education and in self- employment. |
|
Date |
2018-01-09T09:26:34Z
2018-01-09T09:26:34Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Корх-Черба, О. В. Теоретичні аспекти та організаційно-методичні особливості використання елементів черлідінгу у процесі фізичного виховання студентів / О. В. Корх-Черба, Л. В. Севастьяненко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 223-227.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17323 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|