Особливості проектування і проведення практичних занять з фізики у навчанні майбутніх фахівців річкового та морського транспорту
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Особливості проектування і проведення практичних занять з фізики у навчанні майбутніх фахівців річкового та морського транспорту
Особенности и проведения практических занятий по физике в обучении будущих специалистов речного и морского транспорта Features and conduct of practical exercises in physics in training future specialists of river and sea transport |
|
Creator |
Чернявський, В. В.
|
|
Subject |
практичні заняття з фізики
фізичні задачі професійного змісту фахівці річкового та морського транспорту практические занятия по физике физические задачи профессионального содержания специалисты речного и морского транспорта practical exercises in physics physical tasks of professional content specialists in river and sea transport 378.371:53.656.6 |
|
Description |
У статті виокремлено особливості організації і проведення практичних занять з фізики у морських вищих навчальних закладах. Зазначено, що під час їх проведення поглиблюються знання, набуті на лекційних і лабораторних заняттях, формуються уміння щодо вибору алгоритмів розв’язування задач, роботи з довідниковою та додатковою літературою. Показано, що саме на практичних заняттях створюються умови, які дозволяють курсантам здійснити самоаналіз та самооцінювання, самостійно оцінити рівень засвоєння ними теоретичного матеріалу та здатність до його практичного використання. Відзначено, що основна особливість практичних занять у морських вищих навчальних закладах полягає в тому, що під час їх проведення курсанти готуються до складання не лише екзамену з фізики, але й випускних екзаменів з дисциплін професійного циклу підготовки, які проводять англійською мовою і в обов’язковому порядку містять задачі з фізики професійного змісту. Це дозволяє за результатами екзаменів оцінити не лише професійну компетентність майбутніх фахівців, а й безпосередньо їх компетентність з дисципліни “Фізика”. Зазначено, що для підготовки курсантів до складання екзаменів з фізики розроблено цикл задач професійного змісту, який узгоджено із вимогами компанії Marlow Navigation. Задачі конструюються таким чином, що успішність їх розв’язання дозволяє не лише встановити рівень фундаментальної підготовки курсантів, але й виявити інтелектуальний потенціал майбутніх моряків, рівень сформованості в них елементів продуктивної діяльності, здатності визначати, реалізовувати та перевіряти шляхи розв’язування задач, здійснювати рефлексивну діяльність, оцінювати одержані результати та вносити корективи у власні дії. Для прикладу наведено варіанти задач зі змістовних модулів “Механіка”, “Молекулярна фізика і термодинаміка”. Обґрунтовано, що сьогоднішній день кидає виклик професії моряка – адже для того, щоб працювати на високотехнологічних суднах потрібно вміти постійно удосконалювати свої знання і уміння. Отже, нове покоління моряків треба й вчити по-новому, тобто постійно модернізувати систему морської освіти і, у першу чергу, зміцнювати її фундаментальний компонент, основою якого є знання з фізики. В статье выделены особенности организации и проведения практических занятий по физике в морских высших учебных заведениях. Отмечено, что во время их проведения углубляются знания, приобретенные на лекционных и лабораторных занятиях, формируются умения по выбору алгоритмов решения задач, работы с справочной и дополнительной литературой. Показано, что именно на практических занятиях создаются условия, позволяющие курсантам осуществить самоанализ и самооценка, самостоятельно оценить уровень усвоения ими теоретического материала и способность к его практическому использованию. Отмечено, что основная особенность практических занятий в морских высших учебных заведениях заключается в том, что во время их проведения курсанты готовятся к сдаче не только экзамена по физике, но и выпускных экзаменов по дисциплинам профессионального цикла подготовки, которые проводят на английском языке и в обязательном порядке содержат задачи по физике профессионального содержания. Это позволяет по результатам экзаменов оценить не только профессиональную компетентность будущих специалистов, но и непосредственно их компетентность по дисциплине “Физика”. Отмечено, что для подготовки курсантов к сдаче экзаменов по физике разработаны цикл задач профессионального содержания, согласованного с требованиями компании Marlow Navigation. Задачи конструируются таким образом, что успешность их решения позволяет не только установить уровень фундаментальной подготовки курсантов, но и выявить интеллектуальный потенциал будущих моряков, уровень сформированности у них элементов продуктивной деятельности, способности определять, реализовывать и проверять пути решения задач, осуществлять рефлексивной деятельность, оценивать полученные результаты и вносить коррективы в свои действия. Для примера приведены варианты задач по содержательных модулей “Механика”, “Молекулярная физика и термодинамика”. Обосновано, что сегодняшний день бросает вызов профессии моряка – ведь для того, чтобы работать на высокотехнологичных судах нужно уметь постоянно совершенствовать свои знания и умения. Итак, новое поколение моряков надо и учить по-новому, то есть постоянно модернизировать систему морского образования и, в первую очередь, укреплять ее фундаментальный компонент, основой которого является знания по физике. The article highlights the features of organizing and conducting practical exercises in physics in marine higher educational institutions. It is noted that at the time of their carrying out the knowledge acquired in lecture and laboratory classes is deepened, skills are developed for choosing algorithms for solving problems, working with reference and additional literature. It is shown that practical conditions create conditions that allow students to perform self-analysis and self-assessment, independently assess the level of mastering of theoretical material and the ability to use it in practice. It is noted that the main feature of practical training in marine higher education institutions is that during their training cadets are preparing to take not only the physics exam, but also final examinations in the disciplines of the professional training cycle, which are conducted in English and without fail Contain tasks on physics of professional content. This allows to assess the results of examinations not only the professional competence of future specialists, but also their competence in the discipline “Physics”. It is noted that for the preparation of cadets for the passing of examinations in physics a series of tasks of professional content, coordinated with the requirements of the company Marlow Navigation, have been developed. The tasks are designed in such a way that the success of their solutions allows not only to establish the level of the fundamental training of cadets, but also to reveal the intellectual potential of future seamen, the level of formation of their elements of productive activity, the ability to determine, implement and verify the ways of solving problems, carry out reflexive activity, Results and make adjustments to their actions. For example, the variants of the tasks on the content modules “Mechanics", “Molecular physics and thermodynamics" are given. It is justified that today is challenging the profession of a sailor – after all, in order to work on high-tech vessels, one must be able to constantly improve their knowledge and skills. So, a new generation of sailors must be taught in a new way, that is, to constantly modernize the system of marine education and, first of all, to strengthen its fundamental component, the basis of which is knowledge in physics. |
|
Date |
2018-01-17T08:05:15Z
2018-01-17T08:05:15Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Чернявський, В. В. Особливості проектування і проведення практичних занять з фізики у навчанні майбутніх фахівців річкового та морського транспорту / В. В. Чернявський // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 18. - С. 110-116.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17488 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|