Спеціальні знання та їх значимість у фізичному вихованні дітей дошкільного віку
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Спеціальні знання та їх значимість у фізичному вихованні дітей дошкільного віку
|
|
Creator |
Осіп, Н. Б.
|
|
Subject |
спеціальні знання
вихователь фізичне виховання дітей дошкільного віку педагог-дошкільник специальные знания воспитатель физическое воспитание детей дошкольного возраста педагог-дошкольник special knowledge pres-school teacher physical education of children of preschool age preschool education |
|
Description |
У статті розглядаються питання підготовки майбутнього фахівця дошкільної освіти до роботи з фізичного виховання дітей. Розглянуто специфіку такої підготовки, подано результати наукових пошуків, що дозволило розкрити значення спеціальних знань для майбутніх вихователів. Подається аналіз опитування трьох груп респондентів: викладачі провідних педагогічних навчальних закладів України, вихователі ДНЗ м. Тернополя, студенти ТНПУ імені В. Гнатюка, щодо значимості спеціальних знань у фізичному вихованні дітей дошкільного віку. В статье рассматриваются вопросы подготовки будущего специалиста дошкольного образования к работе по физическому воспитанию детей. Рассмотрена специфика такой подготовки, представлены результаты научных поисков, что позволило раскрыть значение специальных знаний для будущих воспитателей. Дается анализ опроса трех групп респондентов: преподаватели ведущих педагогических учебных заведений Украины, воспитатели ДУЗ г.Тернополя, студенты ТНПУ имени В. Гнатюка, о значимости специальных знаний в физическом воспитании детей дошкольного возраста. The article presents a largely important issue of preparing a future specialist of pre-school education to work with young children in terms of their physical education. It indicates the importance of such preparation and illustrates the results of scientific research in the subject which reveals the significance of special knowledge for future teachers. The study presents the results of survey conducted among three groups of respondents: 31 lecturers from leading pedagogical universities of Ukraine, 54 teachers from kindergartens of Ternopil, 30 students of V. Hnatiuk Ternopil national pedagogical university (faculty of pre-school and primary education).The scale of the significance of special knowledge suggested by the university lecturers was taken as the starting point of our research. The research has found though that the answers of kindergarten teachers and students of pedagogical university differentiate immensely. Having analysed the results of above mentioned survey, it can be stated that knowledge of methods and forms of teaching physical education to young children as well as knowledge of influence of physical exercises on functioning of human body is vitally important in educating future teachers. In addition, future pre-school teachers should also bear in mind psychological features and pedagogical characteristics of young children as well as principles of introducing physical education in pre-school curriculum. We can therefore assume that each of above aspects of educating a well-qualified specialist is of a large importance. |
|
Date |
2018-01-22T10:00:07Z
2018-01-22T10:00:07Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Осіп, Н. Б. Спеціальні знання та їх значимість у фізичному вихованні дітей дошкільного віку / Н. Б. Осіп // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 3 К (84). – С. 338-342.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17557 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|