Запис Детальніше

Ціннісна невизначеність особистості та її подолання засобами освіти

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Ціннісна невизначеність особистості та її подолання засобами освіти
 
Creator Андрущенко, В. П.
 
Subject людина
цінності
ціннісна невизначеність
криза цінностей
освіта
культура
виховання
17.022.1:37.03
 
Description Формування новітньої нормативно-правової бази освіти, що інтенсивно здійснюється, потребує теоретичного обґрунтування низки актуальних питань розвитку освітньої галузі, зокрема, приведення її у відповідність до європейських норм і стандартів. Важливою проблемою у цьому контексті є ціннісна палітра функціонування та розвитку освіти. Ціннісна невизначеність, у яку потрапила сучасна людина, може бути подолана лише освітою, культурою та вихованням. Нинішня освіта постає як поле зрощення цінностей, виховання єдності національних і загальнолюдських пріоритетів. Аналізується ситуація ціннісної невизначеності особистості, що загострилася в суспільстві під впливом глобалізації та інформаційної революції з початком ХХІ століття; автор підкреслює, що за таких умов найбільш гостро проявляється кризове сприйняття індивідом дійсності, яке утверджує домінування випадкових, нестійких або тимчасових чинників на формування і розвиток особистості. Як наслідок, відбувається трансформація мотиваційних компонентів самореалізації особисті; суттєво ускладнюється пошук індивідом власної ідентичності насамперед через девальвацію найвищих культурних цінностей, через відсутність чіткого механізму появи та закріплення нових норм, контролю за їх дотриманням. Усі ці процеси, що зумовлюють ситуацію «ціннісної невизначеності особистості», сучасні дослідники характеризують як «роздвоєння особистості», «відчуження людини від суспільства та від самої себе». Обґрунтовується роль освіти та виховання в подоланні означеної ситуації; автор стверджує, що саме освіта є тим механізмом соціалізації, який долає невизначеність формуванням знань та компетенцій, а головне – формуванням національної і загальнолюдської палітри цінностей, які вкрай потрібні особистості для повноцінної участі в життєвих процесах.
 
Date 2018-01-22T11:02:32Z
2018-01-22T11:02:32Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Андрущенко, В. Ціннісна невизначеність особистості та її подолання засобами освіти / В. Андрущенко // Вища освіта України. - 2015. - № 3. - С. 5-13.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17560
 
Language uk
 
Publisher Педагогічна преса