Методика навчання харчових технологій майбутніх педагогів професійної освіти
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Методика навчання харчових технологій майбутніх педагогів професійної освіти
Методика обучения пищевых технологий будущих педагогов профессионального образования Methodology of teaching food technologies to future teachers of vocational education |
|
Creator |
Шаура, Аліна Юріївна
|
|
Subject |
педагог
професійна освіта харчові технології методика навчання випереджаюча освіта методологічні підходи дидактичні принципи зміст навчання програмне забезпечення профессиональное образование пищевые технологии опережающее образование методика обучения методологические подходы дидактические принципы программное обеспечение содержание обучения teacher vocational education food technologies teaching methods proactive education methodological approaches content of training didactic principles software 378.011.3-051:62/68(043.3) |
|
Description |
1. Shaura A. Reasons of teaching model for future bachelors of food science and technology in the conditions of pedagogical universities / A.Y. Shaura // Topical questions of contemporary science: Collection of scientific articles. – Aspekt Publishing of Budget Printing Center, Taunton, MA 02780, United States of America, 2017. − P. 488−491. - ISBN 978-0-9988732-1-3 http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14561 2. Shaura Alina. The formation of future teacher’s competencies in specialization "Food Technologies" for vocational and technical educational institutions / Alina Shaura // Intellectual Archive. – 2017. – Volume 6. – No. 2 (March/April). – Toronto: Shiny Word Corp., Canada. – PP. 146-151 http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14562 3. Стогній А. Ю. Сучасний стан проблеми підготовки викладачів практичного навчання з харчових технологій / А. Ю. Стогній // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія No 5 Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 38: збірник наукових праць / за ред. Д. Е. Кільдерова. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – 287 с., . 209 – 215. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9435 4. Стогній А. Ю. Аналіз інновацій в галузі харчових технологій / А. Ю. Стогній // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія No 5 Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 39: збірник наукових праць / за наук. ред. Д. Е. Кільдерова. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2013. – 285 с., . 204 – 209. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9444 5. Стогній А. Ю. Особливості конструювання тестів для технічних дисциплін на прикладі навчальної дисципліни «Харчові технології» / А. Ю. Стогній // Вища освіта України: теоретичний та науково-методичний часопис. No2 (додаток 2) – 2013 р. – Тематичний випуск «Науково-методичні засади управління якістю освіти у вищих навчальних закладах» - Луцьк: ПД Гадяк Ж.В., друкарня «ВолиньПоліграф» ТМ. – 488 с., . 332-337. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9443 6. Стогній А. Ю. Обґрунтування інформаційного обсягу навчального матеріалу з харчових технологій для підготовки майбутніх педагогів професійного навчання / А. Ю. Стогній // Наукові записки. – Випуск 132. – ерія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2014. – 344 с., . 154 – 158. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9442 7. Стогній А. Ю. Підготовка майбутніх педагогів професійного навчання з харчових технологій на засадах випереджаючої освіти / А. Ю. Стогній // Наукові записки. – Випуск 7 (1). – Серія: Проблеми методики фізико- математичної та технологічної освіти. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – 236 с., . 54 – 56. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9441 8. Стогній А. Ю. Методологічні підходи до навчальної дисципліни «Загальні технології харчових виробництв» у процесі підготовки майбутніх педагогів професійного навчання / А. Ю. Стогній // Наукові записки. – Випуск 9. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – 236 с., . 110 – 114. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14560 9. Стогній А. Ю. Програма нормативної навчальної дисципліни «Харчові технології» / Н. М. Зубар, А. Ю. Стогній – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – 21 с. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10520 10. Стогній А. Ю. Програма вибіркової навчальної дисципліни (за вибором університету) «Виробниче навчання» Напрям підготовки 6.010104 Професійна освіта (за профілем «Харчові технології») / Н. М. Зубар, А. Ю. Стогній – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016. – 18 с. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7288 11. Стогній А. Ю. Програма вибіркової навчальної дисципліни (за вибором університету) «Виробниче навчання» Напрям підготовки 6.010104 Професійна освіта (за профілем «Готельно-ресторанна справа») / Н. М. Зубар, А. Ю. Стогній – К.: НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016. – 15 с. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11997 Дисертація присвячена дослідженню проблем ефективності методики навчання харчових технологій майбутніх педагогів професійної освіти з використанням сучасних підходів та інноваційних форм організації фахової підготовки. Проведено дослідження сучасних методологічних підходів в освіті, використання яких є найбільш доцільним у процесі фахової підготовки майбутніх педагогів професійної освіти у галузі харчових технологій, а саме: компетентнісного, технологічного, середовищного та інформаційно-діяльнісного. Розкрито сутність випереджаючої освіти, основні аспекти якої використовуються у процесі навчання майбутніх фахівців харчових технологій. У роботі теоретично обґрунтовано та запропоновано модель методичної системи навчання харчових технологій майбутніх педагогів професійної освіти, розроблено та обґрунтовано методику навчання дисципліни «Загальні технології харчових виробництв», в основі якої лежать проблемні, розвивальні, інтерактивні та проектні технології навчання. Досліджено теоретичні основи формування змісту навчальної дисципліни «Загальні технології харчових виробництв» шляхом опрацювання досягнень науково-технічного прогресу та інновацій у галузі харчових технологій, аналізу існуючого програмного забезпечення. Здійснено добір та структурування навчального матеріалу з харчових технологій та розроблено модульну навчальну програму дисципліни. В дисертації проведено перевірку ефективності методики навчання харчових технологій майбутніх педагогів професійної освіти. Диссертация посвящена исследованию проблем эффективности методики обучения пищевых технологий будущих педагогов профессионального образования с использованием современных подходов и инновационных форм организации профессиональной подготовки. Проведено исследование современных методологических подходов в образовании, использование которых наиболее целесообразным в процессе профессиональной подготовки будущих педагогов профессионального образования в области пищевых технологий, а именно: компетентностного, технологического, средового и информационно-деятельностного. Раскрыта сущность опережающего образования, основные аспекты которого используются в процессе обучения будущих специалистов пищевых технологий. В работе теоретически обоснована и предложена модель методической системы обучения будущих педагогов профессионально-технических учебных заведений, которая включает в себя следующие блоки: опорно-целевой, содержательно-процессуальный и результативный, которые являются взаимосвязанными и дополняющими друг друга. В опорно-целевом блоке определяются субъект обучения, цель и задачи, современные дидактические принципы и методологические подходы. Содержательно-процессуальный блок модели методической системы обучения пищевых технологий будущих педагогов профессионального образования включает содержание, формы, технологии и средства обучения пищевых технологий. Последний результативный блок включает в себя оценку качества знаний и уровня подготовленности субъектов обучения по пищевым технологиям. Разработана и обоснована методика обучения дисциплине «Общие технологии пищевых производств» на основе опережающего образования, в основе которой лежат проблемные, развивающие, интерактивные и проектные технологии обучения. Исследованы теоретические основы формирования содержания учебной дисциплины «Общие технологии пищевых производств» путем обработки достижений научно-технического прогресса и инноваций в области пищевых технологий, анализа существующего программного обеспечения. Осуществлен отбор и структурирование учебного материала по пищевым технологиям и разработано модульную учебную программу дисциплины. В диссертации проведена проверка эффективности методики обучения пищевых технологий будущих педагогов профессионального образования. The Thesis is devoted to the research of problems facing the effectiveness of the methodology of teaching food technologies to future teachers of vocational education with the use of modern approaches and innovative forms of professional training organization. The research of modern methodological approaches in education, the use of which is the most expedient in the process of professional training of future teachers of vocational education in the field of food technologies, namely: competence, technological, environmental and informational activity approaches have been studied. The essence of the proactive education, the main aspects of which are used in the process of training future specialists in food technologies, have been revealed. The model of the methodological system of training future teachers of vocational and technical educational institutions, which includes the following units: support-target, content-procedural and productive being interconnected and complementary have been proposed and theoretically substantiated in the work. In the support-target unit, the subject of training, the purpose and the tasks, and modern didactic principles and methodological approaches have been determined. The content-procedural unit of the model of the methodological system of teaching food technologies to future teachers of vocational education includes the content, forms, teaching technologies and means of teaching food technologies. The last-named productive unit includes the assessment of the quality of educational achievements and the level of expertise of the subjects of training in food technology. The methodology for teaching the discipline «General Technologies of Food Production» on the basis of proactive education, based on problem, developmental, interactive and project teaching technologies, has been developed and substantiated. The theoretical bases of formation of the content of the discipline «General Technologies of Food Production» by researching the achievements of scientific and technological progress and innovations in the field of food technologies, analyzing the existing software have been studied. The selection and structuring of educational material on food technologies have been made and a modular curriculum of the discipline has been developed. The thesis examines the effectiveness of the methodology of teaching food technologies to future teachers of vocational education. |
|
Date |
2018-03-03T10:21:38Z
2018-03-03T10:21:38Z 2017 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Шаура, А. Ю. Методика навчання харчових технологій майбутніх педагогів професійної освіти : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Аліна Юріївна Шаура ; [наук. керівник : Н. М. Зубар] ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2017. – 24 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18244 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|