Ґендерна рівність як умова самореалізації особистості в сучасному українському суспільстві
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Ґендерна рівність як умова самореалізації особистості в сучасному українському суспільстві
|
|
Creator |
Логвиненко, Валентина Іванівна
|
|
Subject |
самореалізація
ґендер ґендерна рівність ґендерний паритет патріархальні стереотипи ідентифікація ґендерна роль самореалізація ґендер ґендерна рівність ґендерний паритет патріархальні стереотипи ідентифікація ґендерна роль гендер гендерное равенство гендерний паритет патриархальные стереотипи самореализация идентификация гендерная роль self-realization gender gender equality gender parity patriarchal stereotypes identity gender role 116.346.2:316.613.5(477)«712»(043.3) |
|
Description |
У дисертації розглядається проблема ґендерної рівності в сучасному суспільстві з урахуванням її місця та ролі в процесі самореалізації особистості. Автор визначає основні положення ґендерного дискурсу: описуються особливості становлення ґендерних досліджень в Україні; розглядається проблематика ґендерних досліджень; розкривається зміст понять «ґендер», «ідентичність», «ґендерна нерівність», «ґендерна рівність», «ґендерний паритет». Показано в історико-філософській ретроспективі особливості формування ідеї рівності статей в українському соціумі. У роботі досліджується поняття «самореалізація» та визначаються його основні характеристики. Обґрунтовується, яким чином ґендерна рівність розширює можливості самореалізації особистості. Автор показує значення ідентифікації для процесу особистісної самореалізації через зіставлення біполярної моделі ґендерної ідентичності та мультиполярної. Розкриваючи концепцію взаємозамінності ґендерних ролей, автор доводить взаємозв’язок ґендерної ідентичності та процесу самореалізації. У дисертації розглядається соціальний механізм взаємодії «ґендерна рівність – самореалізація особистості»: показано, як ґендерна рівність, через уключення її до сім’ї, освіти, держави як механізмів самореалізації, змінює характер стосунків у системі «особистість – суспільство». Пояснюється, як залежить самореалізація особистості від функціонування ґендерних стереотипів у зазначених соціальних інститутах. В диссертации рассматривается проблема гендерного равенства в современном обществе с учетом ее места и роли в процессе самореализации личности. Автор определяет главные идеи гендерного дискурса: делается описание как англо-американской специфики гендерных исследований, так и особенностей их продвижения на постсоветском пространстве; смысл категории «гендер» раскрывается путем определения таких тематических аспектов: философско-культурологического, политико-правового, психолого-педагогического, социолого-экономического; формулируется определение понятий «идентичность», «гендерное неравенство», «гендерное равенство», «гендерный паритет». В философско-исторической ретроспективе анализируются особенности формирования идея равенства полов в украинском социуме: вопрос равенства полов – это следствие борьбы за равенство наций. В диссертации изучается вопрос самореализации личности: делается определение понятия «самореализация» и его характеристик, обозначается значение этих характеристик в процессе личностного самоопределения женщины и мужчины. Автор доказывает, что самореализация личности и гендерное равенство – это однопорядковые явления: целостная самореализация личности возможна лишь в том случае, если личность находится в гендерной среде. Гендерное равенство и самореализация соотносятся через бинарную оппозицию индивидуального и социального, а также категории культуры и свободы. Автор раскрывает значение идентификации для процесса личностной самореализации путем сопоставления биполярной и мультиполярной моделей гендерной идентичности. Автор, раскрывая концепцию взаимозаменяемости гендерных ролей, доказывает взаимосвязь гендерной идентичности с процессом самореализации. Социальный институт рассматривается как механизм взаимодействия гендерного равенства и самореализации личности. Показано, что семья, образование и государство как механизмы самореализации с помощью гендерного равенства меняют характер отношений в системе «личность – общество»: объясняется, как функционирование гендерных стереотипов в социальных институтах семьи, образования, государства влияет на самореализацию личности; доказано, что гипотеза о несовместимости профессиональных и семейных обязанностей сконструирована патриархальной системой общества; определено, что не пол человека, а уровень его образования влияет на процесс личностной самореализации; показано зависимость между созданием равных условий для самореализации мужчины и женщины и политико-правовой деятельностью государства. In this dissertation research the problem of gender equality in a modern society is on a review, taking into account its place and role in the process of personality self-fulfillment. The author defines the main provisions of gender discussion as follows: the peculiarities of the formation of gender research in Ukraine are described; the issues of gender studies are considered; the content of the definitions «gender», «identity», «gender inequality», «gender equality», «gender parity» are revealed. The peculiarity of forming the idea of equality of gender identity in the Ukrainian society is explained through the historical and philosophical retrospectives. The concept of «self-fulfillment» and its main characteristics are investigated in this thesis. It is substantiated how gender equality expands the possibilities of self-fulfillment of the individual. The author provides the insight into the importance of identification for the process of personal self-fulfillment through the comparison of a bipolar gender identity model and a multipolar one. The author demonstrates the relationship between gender identity and the process of self-fulfillment in course of discussing the concept of interchangeability of gender roles. The social mechanism of interaction between «gender equality and self-realization» of the personality is considered in this thesis: gender equality is disclosed through its inclusion into the family, education, state, as mechanisms of self-realization, changing the nature of relations in the system «personality – society». The thesis explains on how personal self-realization depends on the functioning of gender stereotypes in the above-mentioned social institutions. |
|
Date |
2018-03-15T08:11:46Z
2018-03-15T08:11:46Z 2017 |
|
Type |
Other
|
|
Identifier |
Логвиненко, В. І. Ґендерна рівність як умова самореалізації особистості в сучасному українському суспільстві : автореф. дис. ... канд. філос. наук. 09.00.03 / Валентина Іванівна Логвиненко ; [Наук. кер. С. В. Куцепал] ; М-во освіти і науки України ; Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2017. – 21 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18340 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|