Запис Детальніше

Процесуально-рівневий аналіз художньо-інформаційної компетентності майбутніх учителів музики

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Процесуально-рівневий аналіз художньо-інформаційної компетентності майбутніх учителів музики
 
Creator Чжан, Няньхуа
 
Subject процесуально-рівневий аналіз
художньо-інформаційна компетентність
студенти інститутів мистецтв педагогічних університетів
procedural level analysis
art and information competence
students of pedagogical institutes arts universities
378.016.78
 
Description Стаття розкриває особливості процесуально-рівневого аналізу художньо-інформаційної компетентності студентів інститутів мистецтв педагогічних університетів. Художньо-інформаційна компетентність розглянута як спеціально
структурований набір художньо-музичних знань, умінь, навичок, яких набувають студенти у навчальній діяльності. У процесі діагностичної роботи надана якісна характеристика
низькому, середньому та високому рівням художньо-інформаційної обізнаності майбутніх учителів музики.
The article reveals the peculiarities of procedural-level artistic and analysis of information competence of students of pedagogical institutes arts universities. Thesis there is determined psychological and educational components of teacher competence, namely differentialpsychological, which include knowledge about the specifics of learning specific students according to age and individual characteristics; social and psychological, as knowledge about the peculiarities of teaching and learning, creative and communicative activities students;
autopsyholohichni revealing knowledge of the achievements and shortcomings of their own professional, personal and characteristic features of a teacher.Art and information competence considered as specially structured set of artistic and musical knowledge and skills that students acquire in their training activities. Considering the artistic and structural building information competence it is advisable to distinguish the following components: cognitive potrebovo, Knowledge Technology, creative-projective and their performance. During the display of diagnostic abovementioned us was made distribution of students by level of structural components
conducting and choral music training of future teachers konstatuvalnoho the results of the experiment.
 
Date 2018-03-26T06:49:46Z
2018-03-26T06:49:46Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Чжан Няньхуа Процесуально-рівневий аналіз художньо-інформаційної компетентності майбутніх учителів музики / Чжань Няньхуа // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 19 (24). - С. 68-72.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18479
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова