Сучасні наукові підходи до виділення чинників психологічного ризику в освітньому процесі, що зумовлюють появу шкільних стресів у дітей
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Сучасні наукові підходи до виділення чинників психологічного ризику в освітньому процесі, що зумовлюють появу шкільних стресів у дітей
|
|
Creator |
Середюк, Т. В.
|
|
Subject |
шкільний стрес (raquo)
дидактогенні стреси стресові ситуації дидактогенні захворювання учнів стереотипізація стресова педагогічна тактика інтенсифікація учбового процесу "синдром безперспективності" депривація школьный стресс (raquo) дидактогенные стрессы стрессовые ситуации дидактогенные заболевания учеников стереотипизация стрессовая педагогическая тактика интенсификация учебного процесса "синдром бесперспективности" депривация school stress (raquo) dydaktohenni stress stress disease dydaktohenni students stereotyping stressful teaching tactics the intensification of the educational process "a syndrome of hopelessness" deprivation 37.015.3-69 |
|
Description |
В статті досліджуються причини виникнення стресу у молодших школярів у навчально-виховному процесі та шляхи його подолання. Акцентується увага на тому, що на виникнення, формування, характер та розвиток шкільного стресу у дитини впливають не тільки прямі причини, пов’язані із побудовою процесу навчання та труднощами, що у ньому виникають, а й ряд вроджених та набутих факторів: спадковість, протікання вагітності у матері, ранній дитячий досвід, неправильне виховання та несприятливі конфліктні відносини дитини з батьками, пережиті дитиною психологічні травми, характер та темперамент дитини, її близьке соціальне оточення тощо. Встановлено, що стан "шкільного стресу" характеризується негативними емоціями напруження, неспокою, стурбованості, нервозності, що переживає дитина, які супроводжуються вегетативною нервовою системою. Такі емоції можуть викликати дезорганізацію учбової діяльності, а саме зниження успішності, відсутність пізнавальної мотивації, небажання ходити до школи, чути, розмовляти про неї та виконувати певні обов’язки, пов’язані із процесом навчання, конфлікти з вчителями тощо. В статье исследуются причины возникновения стресса у младших школьников в учебно-воспитательном процессе и пути его преодоления. В статье акцентируется внимание на том, что на возникновение, формирование, характер и развитие школьного стресса у ребенка влияют не только прямые причины, связанные с построением процесса обучения и трудностями, которые в нем возникают, но и ряд врожденных и приобретенных факторов: наследственность, протекание беременности у матери, ранний детский опыт, неправильное воспитание и неблагоприятные конфликтные отношения ребенка с родителями, пережитые ребенком психологические травмы, характер и темперамент ребенка, его близкое социальное окружение и прочее. Таким образом, установлено, что состояние "школьного стресса" характеризуется негативными эмоциями напряжения, беспокойства, нервозности, что переживает ребенок, которые сопровождаются вегетативной нервной системой. Такие эмоции могут вызвать дезорганизацию учебной деятельности, а именно снижение успеваемости, отсутствие познавательной мотивации, нежелание ходить в школу, слышать, говорить о ней и выполнять определенные обязанности, связанные с процессом обучения, конфликты с учителями и прочее. The article examines the causes of stress in primary school children in the educational process and ways to overcome it. The article focuses on the fact that on the appearance, formation, character development and school stress affect a child not only direct reasons related to the construction of the learning process and the difficulties that arise in it, but a number of congenital and acquired factors: heredity , pregnancy of the mother, early childhood experiences, poor education and child adverse conflicting relationships with parents, child experienced psychological trauma, character and temperament of the child, his close social environment, and more. Thus, it was found that the state "school stress" is characterized by negative emotions stress, worry, anxiety, nervousness, experiencing child, accompanied by autonomic nervous system. These emotions can cause disruption of educational activities, namely reducing performance, lack of cognitive motivation, reluctance to go to school, hear, talk about it and to perform certain duties related to the learning process, conflicts with teachers and others. |
|
Date |
2018-04-03T06:34:43Z
2018-04-03T06:34:43Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Середюк, Т. В. Сучасні наукові підходи до виділення чинників психологічного ризику в освітньому процесі, що зумовлюють появу шкільних стресів у дітей / Т. В. Середюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 5 (50). - С. 102-110.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18576 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|