Запис Детальніше

Педагогічні принципи та умови вокального навчання майбутніх учителів музики на особистісно-орієнтованих засадах

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Педагогічні принципи та умови вокального навчання майбутніх учителів музики на особистісно-орієнтованих засадах
 
Creator Хуан Чанхао
 
Subject особистісно-орієнтований підхід
педагогічні принципи та умови
заняття з вокалу
майбутній учитель музики
personal-oriented approach
pedagogical principles and conditions
vocals
future music teacher
личностно-ориентированный подход
педагогические принципы и условия
занятия по вокалу
будущий учитель музыки
378.011.3-051:784
 
Description У статті розглянуто принципи організації вокального навчання студентів на
засадах особистісно-орієнтованого підходу, як-от зв'язок теоретичних знань з практикою; взаємодія чуттєво-наочних засобів; розвиток активності і творчої самостійності; педагогічний супровід розвитку у студентів вокальних умінь і навичок; організація концертно-сценічної діяльності на основі ціннісних орієнтацій на просвітницьку діяльність. Серед педагогічних умов цього процесу виділено когнітивні, аксіологічні та практикоорієнтовані умови, що реалізуються в процесі різноманітної і багатогранної педагогічної, виконавської та громадської діяльності факультету мистецтв. Дані напрямки не є ізольованими, вони взаємозалежні, і творчі результати діяльності студентів залежать від їх досягнень за всіма напрямками.
In the article principles of the organization of vocal training of students on the basis of the
person-oriented campaign, namely: connection of theoretical knowledge with practice are considered; Interaction of sensory-visual means; Development of activity and creative independence; Pedagogical support of the development of vocal skills for students; Organization of concert-stage activities on the basis of value orientations for educational activities. Pedagogical conditions of formation of personal and professional skills of future music teachers in the classroom singing, among which were identified cognitive, axiological and practically oriented conditions implemented during diverse and multifaceted teaching, performance and public activities of the Faculty of Arts. These areas are not isolated, they are interrelated and creative performance of the students depend on their achievements in all areas. Thus, the teacher directing activities not only ensures the intensification of the process of learning, which, of course, is its main feature, but also provides educational and concert and performing activities, as well as
in teaching students regularly appear (as solo and ensemble ) on credits and examinations, participate in social and public events - patronage and charity concerts together with other educational institutions, cultural events, festivals and competitions. Thus, in all areas of the faculty of arts in addition to mastering the necessary professional knowledge and skills, students are able to value attitude formation, setting the self-development, stimulation of motivational mechanisms training, creation of educational and developmental patterns of communication freedom. Creating a class vocal pedagogical conditions contributing to the development of qualities which in their aggregate form defined as congruence, provides: activation subjective position of
the individual teacher development motivation; teachers integrated mastering theoretical,
methodological and practical knowledge, mastering the skills of the internal balance of future music teachers in the classroom vocals; strengthening the role of the research element of educational activity.
В статье рассмотрены принципы организации вокального обучения студентов на
основе личностно-ориентированного похода, а именно: связь теоретических знаний с практикой; взаимодействие чувственно-наглядных средств; развитие активности и творческой самостоятельности; педагогическое сопровождение развития у студентов вокальных умений и навыков; организация концертно-сценической деятельности на основе ценностных ориентаций на просветительскую деятельность. Среди педагогических условий этого процесса выделены когнитивные, аксиологические и практикоориентовани условия, которые реализуются в процессе разнообразной и многогранной педагогической, исполнительской и общественной деятельности факультета искусств. Данные направления не являются изолированными, они взаимосвязаны, и творческие результаты деятельности студентов зависят от их достижений по всем направлениям.
 
Date 2018-04-12T07:39:36Z
2018-04-12T07:39:36Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Хуан Чанхао. Педагогічні принципи та умови вокального навчання майбутніх учителів музики на особистісно-орієнтованих засадах / Хуан Чанхао // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 1. – С. 150-155.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18673
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова