Організація педагогічного експерименту з упровадження методичних засад формування предметних компетентностей у майбутніх учителів фізики
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Організація педагогічного експерименту з упровадження методичних засад формування предметних компетентностей у майбутніх учителів фізики
Организация педагогического эксперимента по внедрению методических основ формирования предметных компетентностей у будущих учителей физики Organization pedagogical experiment with introducing methodological principles of forming object competence of future physics teachers |
|
Creator |
Ніколаєв, О. М.
|
|
Subject |
готовність
експеримент компетентність критерій Вілкоксона-Манна-Уітні предметна компетентність світогляд фізика готовность эксперимент компетентность критерий Вилкоксона-Манна-Уитни предметная компетентность мировоззрение физика readiness experiment expertise Wilcoxon-Mann-Whitney subject competence ideology physics 378.016:53 (075.3) |
|
Description |
У статті презентується процес організації педагогічного експерименту з упровадження методичних засад формування предметних компетентностей у майбутніх учителів фізики у педагогічних вищих навчальних закладах України. Наведено завдання, які вирішувались впродовж педагогічного експерименту, зокрема: рівень сформованості предметних компетентностей студентів як показника готовності до майбутньої фахової діяльності, проблему моделювання у методиці навчання фізики, експериментально перевірити запропоновану авторську систему формування предметних компетентностей як засіб моделювання діяльності студента впродовж його навчання в педагогічному університеті. Наведено особливість пошукового експерименту, який проводився шляхом дослідження основних проблем підготовки компетентного майбутнього вчителя фізики. Описано результати констатуючого експерименту: шляхом аналізу проблеми дослідження, змісту компетентнісного підходу в підготовці сучасного фахівця, змісту предметної компетентності майбутнього вчителя, технології розробки предметних компетентностей виділено складові системи предметних компетентностей майбутнього вчителя фізики: готовність до формування світогляду, готовність здійснювати експериментальну діяльність, готовність розв’язувати фізичні задачі, готовність здійснювати методичну діяльність. В статье презентуется процесс организации педагогического эксперимента по внедрению методических основ формирования предметных компетенций у будущих учителей физики в педагогических высших учебных заведениях Украины. Приведены задачи, которые решались в течение педагогического эксперимента, в частности: уровень сформированности предметных компетенций студентов как показателя готовности к будущей профессиональной деятельности, проблему моделирования в методике обучения физике, экспериментальная проверка предложенной авторской системы формирования предметных компетенций как средства моделирования деятельности студента в течение его обучения в педагогическом университете. Приведены особенности поискового эксперимента, который проводился путем исследования основных проблем подготовки компетентного будущего учителя физики. Описаны результаты констатирующего эксперимента: путем анализа проблемы исследования, содержания компетентностного подхода в подготовке современного специалиста, содержания предметной компетентности будущего учителя, технологии разработки предметных компетенций выделено составляющие системы предметных компетенций будущего учителя физики: готовность к формированию мировоззрения, готовность осуществлять экспериментальную деятельность, готовность решать физические задачи, готовность осуществлять методическую деятельность. The article is presented the process of organizing the pedagogical experiment on introduction of methodical bases of formation of subject competence in the future teachers of physics in pedagogical higher educational institutions of Ukraine. Presents problems that are solved within the pedagogical experiment, in particular: the level of formation of subject competence of students as readiness indicator to future professional activity, the problem of modeling in the methodology of teaching physics, experimental verification of the proposed authoring system forming subject specific competences as a means of modeling the student’s activities during his studies at the pedagogical University. Peculiarities search experiment, which was conducted by examining the main issues of training competent future teachers of physics. The results of ascertaining experiment: through the analysis of the research problem, the content of the competency approach to the preparation of the modern expert, the content of the subject competence of the future teacher, subject specific competences development technology allocated components subject competences system of the future teacher of physics: the readiness for the formation of outlook, the willingness to carry out experimental work, a willingness to solve physical tasks, readiness to carry out methodical activities. |
|
Date |
2018-04-12T08:44:55Z
2018-04-12T08:44:55Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Ніколаєв, О. М. Організація педагогічного експерименту з упровадження методичних засад формування предметних компетентностей у майбутніх учителів фізики / О. М. Ніколаєв // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 17. - С. 19-26
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18677 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|