Зміст поняття «сценічно - образна культура» в контексті інтеграції мистецтв
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Зміст поняття «сценічно - образна культура» в контексті інтеграції мистецтв
|
|
Creator |
Косінська, Н
|
|
Subject |
сценічно-образна культура
інтеграція майбутні учителі музичного мистецтва навчальний процес акторське мистецтво сценічний образ вокальне мистецтво хореографічне мистецтво художня творчість scenically-shaped culture integration future music teachers educational process performing arts stage image vocal choreography artistic creativity сценически-образная культура интеграция будущие учителя музыкального искусства учебный процесс актерское искусство сценический образ вокальное искусство хореографическое искусство художественное творчество 792.02:7-044.247 |
|
Description |
У статті висвітлено зміст поняття «сценічно-образна культура» в контексті інтеграції мистецтв. Проаналізовано стан досліджуваної проблеми в педагогічній теорії та практиці, визначено мету та завдання, розкрито сутнісні ознаки сценічно-образної культури в навчальному процесі та вплив її інтеграційних компонентів на фахове становлення майбутніх учителів музичного мистецтва. The article deals with the meaning of «scenically-shaped culture» in the context of integration of the arts. The condition of the problem in educational theory and practice, defined goals and objectives, grounded essential features scenically-shaped culture in the classroom and the impact of integration components for professional formation of the future teachers of music. Formation scenically shaped culture proves the need for unity areas such as music, theater and choreography. Based on the definitions and ways of forming scenically shaped culture, this concept will be defined as an aspect of cohesion and integration vocal, acting and choreographic arts. The meaning of "scenically-shaped culture" includes using creativity to improve vocal stage, individual personal and professional qualities of the future teachers of music in the development of their spiritual, ethical and cultural values. Scenically-shaped the culture of the future teacher of music understand how integral personal quality of former professional competence, capability and quality, creative and performing self-realization in the field of vocal art. В статье освещено содержание понятия «сценически-образная культура» в контексте интеграции искусств. Проанализировано состояние исследуемой проблемы в педагогической теории и практике, определено цель и задачи, раскрыто сущностные признаки сценически-образной культуры в учебном процессе и влияние ее интеграционных компонентов на профессиональное становление будущих учителей музыкального искусства. |
|
Date |
2018-04-12T08:16:15Z
2018-04-12T08:16:15Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Косінська, Н. Зміст поняття «сценічно - образна культура» в контексті інтеграції мистецтв / Н. Косінська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 1. – С. 68-73.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18676 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|