Запис Детальніше

Формування професійного світогляду майбутніх психологів у процесі активного соціально-психологічного пізнання

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування професійного світогляду майбутніх психологів у процесі активного соціально-психологічного пізнання
 
Creator Кононова, М. М.
Перетятько, Л. Г.
 
Subject професійний світогляд
освітні технології
особистісно орієнтовані технології
активне соціально-психологічне пізнання
профессиональное мировоззрение
образовательные технологии
личностно ориентированные технологии
активное социально-психологическое познание
professional world view
educational technologies
personality oriented technology
active socialpsychological cognition
159.922
 
Description У результаті теоретичного дослідження проблеми зазначено, що професійний світогляд можна представити як динамічну систему в єдності трьох компонентів: когнітивного, мотиваційно-ціннісного й операційного. Відповідно до виділених компонентів виокремлюються критерії та показники їхньої сформованості. Проведено аналіз наукової літератури щодо проблеми освітніх технологій, який засвідчує, що зміст навчання повинен органічно поєднувати як виконавські, так і самовизначальні, цілеспрямовані, проектувальні та рефлексивні процедури. Означені складові навчання реалізуються, зокрема, через активні методи, які позначаються як освітні технології. Висвітлюється поняття "активне" навчання, у ході якого суб’єкт задіяний цілісно як особистість через актуалізацію попереднього досвіду спілкування, вербальних і невербальних засобів самовираження, власного особистісного потенціалу. Підкреслюється, що "активне" навчання створює у суб’єкта особливий стан активності, який виявляється в підвищенні сенситивності відносно себе та іншої людини. У представленому огляді активних методів навчання акцентується увага на АСПП, розробленому академіком НАПН України Т. С. Яценко, як окремій одиниці сучасних освітніх технологій. Метод гармонійно поєднує у собі психолого-педагогічні аспекти впливу на особистість із цілісним пізнанням її психіки, що сприяє розвитку особистісних і професійних якостей та професійній адаптації суб’єкта навчання, в єдності з якими формується його професійний світогляд.
В результате теоретического исследования проблемы указано, что профессиональное мировоззрение можно представить как динамическую систему в единстве трех компонентов: когнитивного, мотивационно-ценностного и операционного. Согласно выделенных компонентов определяются критерии и показатели их сформированности. Проведен анализ научной литературы по проблеме образовательных технологий, который показывает, что содержание обучения должно органично сочетать как исполнительские, так и самоопределяющие, целеустремленные, проектировочные и рефлексивные процедуры. Указанные составляющие обучения реализуются, в частности, через активные методы, которые обозначаются как образовательные технологии.
Освещается понятие "активное" обучение, в ходе которого субъект задействован целостно как личность через актуализацию предыдущего опыта общения, вербальных и невербальных средств самовыражения, собственного личностного потенциала. Подчеркивается, что "активное" обучение создает у субъекта особое состояние активности, которое проявляется в повышении сенситивности в отношении себя и другого человека. В представленном обзоре активных методов обучения акцентируется внимание на АСПП, разработанном академиком АПН Украины Т. С. Яценко, как отдельной единицы современных образовательных технологий. Метод гармонично сочетает в себе психолого-педагогические аспекты воздействия на личность с целостным познанием ее психики, способствует развитию личностных и профессиональных качеств и профессиональной адаптации субъекта обучения, в единстве с которыми формируется его профессиональное мировоззрение.
As a result, the theoretical study of the problem states that professional outlook can be presented as a dynamic system in the unity of three components: cognitive, motivational and operational value. According to the selected components distinguishes criteria and parameters of their formation. The analysis of scientific literature on the problem of educational technology, proving that learning content should organically combine both executive and self-determining, purposeful, design and reflective process. The mentioned study components implemented in particular through active methods, which are designated as educational technology. Reveals the term "active" learning, during which an integrally involved as a person through the actualization of previous experience of communication, verbal and non-verbal expression of their own personal potential. It is emphasized that «active» learning in a subject creates a special state activity, which manifests itself in increasing sensitivity with respect yourself and another person. In an overview of active learning methods focuses on ASPP developed Academician NAPS Ukraine T. Yatsenko as separate units of modern educational technologies. Methods that harmoniously combines psychological and pedagogical aspects influence the personality of a holistic knowledge of the psyche that promotes personal and professional qualities and professional adaptation of subject learning in unity with which shaped his professional outlook.
 
Date 2018-04-26T07:48:27Z
2018-04-26T07:48:27Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Кононова, М. М. Формування професійного світогляду майбутніх психологів у процесі активного соціально-психологічного пізнання / М. М. Кононова, Л. Г. Перетятько // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 6 (51). - С. 236-243.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18731
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова