Запис Детальніше

Особливості формування виконавської уваги майбутнього вчителя музики в процесі фортепіанної підготовки

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Особливості формування виконавської уваги майбутнього вчителя музики в процесі фортепіанної підготовки
 
Creator Сюй Фейфей
 
Subject виконавська увага
учитель музики
фортепіанна підготовка
a performing attention
a future music teacher
a piano preparation
исполнительское внимание
учитель музыки
фортепианная подготовка
378.011.3 – 051:78]:159.952
 
Description Стаття присвячена висвітленню питання щодо особливостей формування
виконавської уваги майбутнього вчителя музики в процесі фортепіанної підготовки. Автором статті розглянуто проблему виконавської уваги, виявлено її функціональний зв’язок із контролем виконавських дій, висвітлено особливості її формування в контексті вивчення дисциплін інструментально-виконавського циклу.
The article is devoted to the viewing of the question concerning the characteristics of the forming of performing attention of a future music teacher on different branches of instrumentalperforming cycle in higher musical-pedagogical schools. The author of the article views the problem of the performing attention, discovers its functional connection to the control of performing actions. As the characteristics of its forming in the educational process in the context of kinds of the activity that take place in the piano preparation of the future music teacher are covered. To be exact: solo performance, private work on musical pieces, reading from the paper, accompanying, transposition, assembly playing etc. As the result of the conducted analysis of the
science-pedagogical literature on the chosen problem, the author concludes that the performing attention of the future music teacher plays an extraordinary role on all the stages of his work: beginning from the acquaintance with the musical piece, in the process of its learning and working off (while solving such tasks as the sound of the instrument, phrasing, dynamical introduction, technical working off) and ending with its concert public performance.
Статья посвящена рассмотрению вопроса об особенностях формирования
исполнительского внимания будущего учителя музыки в процессе фортепианной
подготовки. Автором статьи рассмотрена проблема исполнительского внимания, выявлена его функциональная связь с контролем исполнительных действий, освещены особенности ее формирования в контексте изучения различных дисциплин инструментально-исполнительского цикла.
 
Date 2018-04-26T09:53:17Z
2018-04-26T09:53:17Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Сюй Фейфей. Особливості формування виконавської уваги майбутнього вчителя музики в процесі фортепіанної підготовки / Сюй Фейфей // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 1. – С. 146-150.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18751
 
Language uk
 
Publisher Вид-во ім. М. П. Драгоманова