Запис Детальніше

Теоретико-методологічні основи формування мотивації учіння гри на фортепіано у майбутніх учителів музичного мистецтва

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Теоретико-методологічні основи формування мотивації учіння гри на фортепіано у майбутніх учителів музичного мистецтва
 
Creator Ростовська, І. О.
 
Subject мотиви
мотивація
мотивація музично-виконавської діяльності
учіння
мотивація учіння гри на фортепіано
самоактуалізація особистості
motives
motivation
motivation of musical-perfomance activity
learning
motivation to perfomance activities on piano
self-actualization of the personality
мотивы
мотивация
мотивация музыкально-исполнительской деятельности
учение
мотивация учения игры на фортепиано
самоактуализация личности
378.147:786.2
 
Description У статті здійснено теоретико-методологічний аналіз процесу формування
мотивації учіння гри на фортепіано у майбутніх учителів музичного мистецтва, розкрито сутність і структуру мотивації музично-виконавської діяльності. Аргументовано зроблено висновок, що переважання вищих художньо-пізнавальних та процесуально-змістовних мотивів музичної навчальної діяльності веде до самовдосконалення та самоактуалізації особистості майбутнього вчителя музичного мистецтва.
The article presents the theoretical and methodological analysis of the process of formating a motivation to learning piano at the future teachers of music, reveals the essence and the structure of motivation of musical-perfomance activities.
It is proved that students with a predominance of artistical-cognitive and processualmeaningful grounds join to creative activities with great pleasure, participate in concerts and competitions. They are fond of the process of learning and performing music. Such students study the subjects deeply and comprehensively, persistently improve musical-performance skills. They have adequate self-assessment of their capabilities, aware of the importance of musicalperformance activities as an important part of their future profession. Argumentaly concluded that the prevalence of high artistical-cognitive and processualmeaningful grounds of musical learning activities is leading to self-improvement and selfactualization of the future teacher of music. An important task of future music teacher’s motivation to learning is finding ways to designing and achieving the new levels of instrumental-performance skills, mobilizing all of student’s potential.
В статье осуществлен теоретико-методологический анализ процесса формирования мотивации обучения игре на фортепиано у будущих учителей музыкального искусства, раскрыта суть и структура мотивации музыкально-исполнительской деятельности. Аргументированно сделан вывод, что преобладание высших художественно-познавательных и процессуально-содержательных мотивов музыкальной обучающей деятельности ведет к самосовершенствованию и самоактуализации личности будущого
учителя музыкального искусства.
 
Date 2018-05-03T12:08:05Z
2018-05-03T12:08:05Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Ростовська, І. О. Теоретико-методологічні основи формування мотивації учіння гри на фортепіано у майбутніх учителів музичного мистецтва / І. О. Ростоцька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 2. – С. 50-55.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18870
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова