Запис Детальніше

Організація системи взаємозв’язків диригентсько-хорових дисциплін у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів музики

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Організація системи взаємозв’язків диригентсько-хорових дисциплін у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів музики
 
Creator Пухальський, Т. Д
 
Subject професійна компетентність
вчитель музики
міжпредметні зв’язки
інтеграція
система
диригентсько-хорові дисципліни
professional competence
music teacher
interdisciplinary links
integration
system
conducting and choral disciplines
профессиональная компетентность
учитель музыки
межпредметные связи
интеграция
система
дирижерско-хоровые дисциплины
378.011.3-051:78
 
Description Стаття присвячена організації системи взаємозв’язків диригентсько-хорових
дисциплін як педагогічної умови формування професійної компетентності майбутніх учителів музики у вищих навчальних закладах. Представлена педагогічна умова містить у собі три складові, як от: реалізація міжпредметних зв’язків фахових дисциплін; інтеграція знань і вмінь дисциплін диригентсько-хорового циклу; утворення системи скоординованованих дій диригентсько-хорових дисциплін у формуванні професійної компетентності майбутнього вчителя музики.
The article deals with the organization of close connection between conducting and choral subjects as pedagogical condition for formation of the professional competence of future music teachers in higher educational institutions. The presented pedagogical condition is based on three components, i.e. the implementation of interdisciplinary links with professional disciplines, the integration of knowledge and skills within conducting and choral discipline cycle, the formation of a system of coordinated actions in conducting and choral subjects in professional competence formation of future music teacher. The interdisciplinary links with professional disciplines such as psychological, pedagogical, musical, methodological, performing, etc. are considered as the initial level of implementation of the presented pedagogical condition. The integration between
conducting and choral disciplines is regarded as the next level which is proved from the point of view of artistic training integrity. The final level of the presented pedagogical condition is the formation of the system of conducting and choral disciplinary links on the basis of structuring and improving the content of conducting and choral component in the process of music teacher training. The article also considers the problems that prevent coordination between conducting and choral discipline cycle.
Статья посвящена организации взаимосвязей дирижерско-хоровых дисциплин как
педагогического условия формирования профессиональной компетентности будущих учителей музыки в высших учебных заведениях. Представленное педагогическое условие включает в себя три составляющие: реализация межпредметных связей профессиональных дисциплин; интеграция знаний и умений дисциплин дирижерско-хорового цикла; создание системы скоординованованих действий дирижерско-хоровых дисциплин в формировании
профессиональной компетентности будущего учителя музыки.
 
Date 2018-05-14T13:54:01Z
2018-05-14T13:54:01Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Пухальський, Т. Д. Організація системи взаємозв’язків диригентсько-хорових дисциплін у формуванні професійної компетентності майбутніх учителів музики / Т. Д. Пухальський // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 2. – С. 88-96.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19087
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова