Розвиток образного мислення у майбутніх педагогів-дизайнерів
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Розвиток образного мислення у майбутніх педагогів-дизайнерів
Развитие образного мышления у будущих педагогов-дизайнеров Development of figurative thinking of future teachers-designers |
|
Creator |
Бровченко, А. І.
|
|
Subject |
інтелектуалізація образів
коренепластика Теорія вирішення технічних задач латеральне мислення дивергентне мислення інтуїтивне мислення рефлексія тренінг интеллектуализация образов коренепластика Технология решения изобретательских задач Латеральное мышление интуитивное мышление рефлексия intellectualization of images root plastics Theory of inventive problem solving lateral thinking divergent thinking intuitive thinking reflection training 378.011.3-057:712]:159.954.4 |
|
Description |
У статті розглядаються методи ефективної активації і стимуляції інтелектуалізації образів, як важливого складника системи формування образного мислення майбутніх дизайнерів. Виділяються методи оживлення, входження, трансформації, співвідчуттів для стимулювання здатності до швидкої інтелектуалізації образів. Висвітлені методи з Теорії вирішення винахідницьких задач (за Г. С. Альтшуллером) які, на думку автора, сприятимуть ефективній стимуляції інтелектуалізації образів. Розглядається Латеральне мислення (за Едуардом де Боно), як важливий засіб вивільнення процесів мислення від стереотипії, для ефективної проектувальної діяльності дизайнерів. Виявляються особливості методів бісоціації, техніки модерації, рефлексивних пауз. Проводиться огляд основних методів розвитку інтуїтивного мислення, що є одним з механізмів образного мислення дизайнерів професійної освіти. Висловлюється думка про рефлексію, як механізм забезпечення перебігу професійної миследіяльності фахівця. В статье рассматриваются методы эффективной активации и стимулирования интеллектуализации образов, как важной составляющей системы формирования образного мышления будущих дизайнеров. Выделяются методы оживления, вхождения, трансформации, соощущения для стимуляции способности к быстрому интеллектуализации образов. Освещены методы из Теории решения изобретательских задач (за Г. С. Альтшуллером) которые по мнению автора, содействуют эффективной стимуляции интеллектуализации образов. Рассматривается Латеральное мышление (за Едуардом де Боно) как важное средство освобождения процессов мышления от стереотопии для эффективной проэктной деятельности дизайнера. Выявляются особенности методов бисоциации, техники модерации, рфлексивных пауз. Проводится рассмотрение основных методов развития интуитивного мышления, которое есть одним из механизмов образного мышления дизайнеров профессионального образования. Выражется мысль о рефлексии, как механизма обеспечения прохождения мысленной деятельности специалиста. The effective methods of efficient activation and stimulation of intellectualization of images, as an important component of the system of creating figurative thinking of the future designers were discussed in this article. The methods of revitalization, participation, transformation feelings to stimulate the capacity for rapid intellectualization of images were defined in the article. The article highlights the methods of the Theory of inventive problem solving (G. S. Altshuller) which, in the author’s opinion, will contribute to the effective stimulation of intellectualization of images. Lateral thinking is considered (according to Edward de Bono) as an important means of release of stereotype thinking processes for effective designing activity of designers. The features of double sociations (“bisotsiatsiyi”) of methods, moderation techniques and reflective pauses were revealed. A review of the main methods of intuitive thinking, which is one of the mechanisms of creative thinking, of the designers of professional education was made. It was suggested that reflection is a mechanism to ensure the implementation of thinking activity of a professional specialist. |
|
Date |
2018-06-11T07:46:47Z
2018-06-11T07:46:47Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Бровченко, А. І. Розвиток образного мислення у майбутніх педагогів-дизайнерів / А. І. Бровченко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХІІІ (133). – С. 37-45.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19524 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|