Запис Детальніше

Розвиток образного мислення у майбутніх педагогів-дизайнерів

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Розвиток образного мислення у майбутніх педагогів-дизайнерів
Развитие образного мышления у будущих педагогов-дизайнеров
Development of figurative thinking of future teachers-designers
 
Creator Бровченко, А. І.
 
Subject інтелектуалізація образів
коренепластика
Теорія вирішення технічних задач
латеральне мислення
дивергентне мислення
інтуїтивне мислення
рефлексія
тренінг
интеллектуализация образов
коренепластика
Технология решения изобретательских задач
Латеральное мышление
интуитивное мышление
рефлексия
intellectualization of images
root plastics
Theory of inventive problem solving
lateral thinking
divergent thinking
intuitive thinking
reflection
training
378.011.3-057:712]:159.954.4
 
Description У статті розглядаються методи ефективної активації і стимуляції інтелектуалізації
образів, як важливого складника системи формування образного мислення майбутніх
дизайнерів. Виділяються методи оживлення, входження, трансформації, співвідчуттів для
стимулювання здатності до швидкої інтелектуалізації образів. Висвітлені методи з Теорії
вирішення винахідницьких задач (за Г. С. Альтшуллером) які, на думку автора, сприятимуть
ефективній стимуляції інтелектуалізації образів. Розглядається Латеральне мислення (за Едуардом де Боно), як важливий засіб вивільнення процесів мислення від стереотипії, для
ефективної проектувальної діяльності дизайнерів. Виявляються особливості методів
бісоціації, техніки модерації, рефлексивних пауз. Проводиться огляд основних методів
розвитку інтуїтивного мислення, що є одним з механізмів образного мислення дизайнерів
професійної освіти. Висловлюється думка про рефлексію, як механізм забезпечення перебігу
професійної миследіяльності фахівця.
В статье рассматриваются методы эффективной активации и стимулирования
интеллектуализации образов, как важной составляющей системы формирования образного
мышления будущих дизайнеров. Выделяются методы оживления, вхождения, трансформации,
соощущения для стимуляции способности к быстрому интеллектуализации образов. Освещены
методы из Теории решения изобретательских задач (за Г. С. Альтшуллером) которые по
мнению автора, содействуют эффективной стимуляции интеллектуализации образов.
Рассматривается Латеральное мышление (за Едуардом де Боно) как важное средство
освобождения процессов мышления от стереотопии для эффективной проэктной
деятельности дизайнера. Выявляются особенности методов бисоциации, техники модерации,
рфлексивных пауз. Проводится рассмотрение основных методов развития интуитивного
мышления, которое есть одним из механизмов образного мышления дизайнеров
профессионального образования. Выражется мысль о рефлексии, как механизма обеспечения
прохождения мысленной деятельности специалиста.
The effective methods of efficient activation and stimulation of intellectualization of images, as an
important component of the system of creating figurative thinking of the future designers were
discussed in this article. The methods of revitalization, participation, transformation feelings to
stimulate the capacity for rapid intellectualization of images were defined in the article. The article
highlights the methods of the Theory of inventive problem solving (G. S. Altshuller) which, in the
author’s opinion, will contribute to the effective stimulation of intellectualization of images. Lateral
thinking is considered (according to Edward de Bono) as an important means of release of stereotype
thinking processes for effective designing activity of designers. The features of double sociations
(“bisotsiatsiyi”) of methods, moderation techniques and reflective pauses were revealed. A review of
the main methods of intuitive thinking, which is one of the mechanisms of creative thinking, of the
designers of professional education was made. It was suggested that reflection is a mechanism to
ensure the implementation of thinking activity of a professional specialist.
 
Date 2018-06-11T07:46:47Z
2018-06-11T07:46:47Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Бровченко, А. І. Розвиток образного мислення у майбутніх педагогів-дизайнерів / А. І. Бровченко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. СXХХІІІ (133). – С. 37-45.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19524
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова