Запис Детальніше

Гендерні аспекти соціалізації студентства

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Гендерні аспекти соціалізації студентства
 
Creator Войтовська, А. І.
 
Subject гендерна соціалізація
гендерне виховання
навчальний процес
студентство з інвалідністю
вищі школи
гендерная социализация
гендерное воспитание
учебный процесс
студенчество с инвалидностью
вузы
gender socialization
gender education
educational process
students with disabilities
the highest ever
316.614-057.875-055.1/.3
 
Description Вищим навчальним закладам необхідно створити в процесі гендерної соціалізації культурний і професійний ідеал, до якого має праг-
нути кожен студент. Важливим напрямком гендерної соціалізації
студентів з інвалідністю є навчальна робота. В ході цієї роботи у
студентської молоді закріплюються набуті знання, формуються
необхідні комунікативні навички без проявів дискримінації та вільні
від гендерних стереотипів, розвивається толерантність. Упрова-
дження гендерної складової у навчальну роботу ВНЗ потребує сис-
темного підходу, що, перш за все, передбачає високий рівень гендерної
чутливості керівного складу ВНЗ.
Высшим учебным заведениям необходимо создать в процессе ген-
дерной социализации культурный и профессиональный идеал, к кото-
рому должен стремиться каждый студент. Важным направлением
гендерной социализации студентов с инвалидностью является учеб-
ная работа. В ходе этой работы у студенческой молодежи закреп-
ляются полученные знания, формируются необходимые коммуни-
кативные навыки без проявлений дискриминации и свободные от
гендерных стереотипов, развивается толерантность. Внедрение ген-
дерной составляющей в учебную работу вузов требует системного подхода, что, прежде всего, предполагает высокий уровень гендерной
чувствительности руководящего состава вузов.
Higher educational institutions must create in the process of gender
socialization and professional cultural ideal, which must seek every student.
It is rooted gender stereotypes is a prerequisite root causes and various
manifestations of inequality, including gender inequality, discrimination
and violence based on gender. The family, marriage, children are essential
values of each society. A special attention should be paid cim’yi students
with disabilities. An important focus of gender socialization of students
with disabilities have educational work.
In the course of this work in students fixed their knowledge, forming
the necessary communication skills without discrimination and free of
gender stereotypes, tolerance develops. Introduction of gender component
in educational institutions work requires a systematic approach that
primarily involves a high level of gender sensitivity leadership of the
university.
Implementation of the training of the university students with
disabilities to gender space should be in certain areas. We can classify the
blocks of gender-oriented knowledge: national constituent, intellectual,
moral, physical, occupational, family and legal components.
The result of the process of formation of gender socialization is not
just a student in the proper sense of the essence of moral standards and
guidelines in the field of relationship articles, but also need to follow them
in all fields. In the process of engaging students with disabilities to gender
educational space of the university must achieve gender of students in
social responsibility.
In the study of the university and there is no need of boys and girls
with disabilities make students more like the opposite sex. The aim is to
assist and boys and girls with disabilities to become happy people, that they
can fully realize their capabilities and features so pleased of his life, were
confident in themselves and their future.
 
Date 2018-06-25T13:41:27Z
2018-06-25T13:41:27Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Войтовська, А. І. Гендерні аспекти соціалізації студентства / А. І. Войтовська // Соціальна робота в Україні : теорія і практика : наук.-метод. журн. – 2017. – № 1-2. – С. 31-38.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19714
 
Language uk
 
Publisher ВГО "ЛСПУ"; ТОВ "Видавництво "Аспект-Поліграф"