Запис Детальніше

Специфіка рекламного гасла як різновиду мовлення

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Специфіка рекламного гасла як різновиду мовлення
 
Creator Салко, О. В.
 
Subject рекламне гасло
рекламний слоган
різновид мовлення
візуальний компонент
засоби виразності
рекламный лозунг
рекламный слоган
разновидность речи
визуальный компонент
средства выразительности
an advertising motto
a kind of speech
a visual component
expression means
811.133.1:659.127
 
Description Статтю присвячено аналізу французьких рекламних слоганів з метою виявлення їх структурних та семантичних особливостей. Описано основні характеристики рекламного слогана, що вирізняє його серед інших рекламних текстів та зумовлює виокремлення його як окремого різновиду мовлення. Вивчено роль візуального компонента при розгляді рекламного гасла, а також засобів виразності при його створенні. Дослідження проводиться на базі французьких рекламних слоганів, орієнтованих на внутрішній споживчий ринок
Статья посвящена анализу французских рекламных слоганов с целью определения их структурных и семантических особенностей. Описаны основные характеристики рекламного слогана, что выделяет его среди других видов рекламных текстов и обусловливает его определение как разновидности речи. Изучена роль визуального компонента при рассмотрении рекламного слогана, а также средств выразительности при его создании. Исследование проводится на базе французских рекламных слоганов, ориентированных на внутренний потребительский рынок.
The paper deals with specifics description of the advertising slogan as a kind of speech. Nowadays, advertising has probably become one of the most powerful communication tools used by marketers and it performs an important role in today’s informational society, which is characterized by a heavy competition. Being a part of consumer society, people see it every day in newspapers, television, public transport, on the radio, etc. The paper gives the analysis of the French advertising slogans, as a result of which the structural and semantic features of this phenomenon are defined. The main characteristics of an advertising slogan distinguishing it as a separate kind of speech from the other types of advertising texts are described. The role of the visual component is studied. The research is based on the French advertising slogans focused on the domestic market. The research discovered the most typical linguistic and pragmatic characteristics of the advertising text, namely: a wide use of cliché structures, a variety of word-building models of product branding, rhetorical figures that have an argumentative function etc
 
Date 2018-07-19T07:51:22Z
2018-07-19T07:51:22Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Салко, О. В. Специфіка рекламного гасла як різновиду мовлення / О. В. Салко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 9 : Сучасні тенденції розвитку мов : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 16. – С. 201-207.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19966
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова