Запис Детальніше

Значення застосування ігрової діяльності у заняттях боротьбою дзюдо для дітей 6-10 років

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Значення застосування ігрової діяльності у заняттях боротьбою дзюдо для дітей 6-10 років
 
Creator Масенко, Л. В.
 
Subject ігри з елементами одноборства
початкова підготовка
фізичні якості
уміння та навички
вікові особливості
игры с элементами единоборства
начальная подготовка
физические качества
умения и навыки
возрастные особенности
games with elements of martial arts
basic training
physical qualities
skills
age features
796
 
Description Запропоновано вдосконалити систему секційних занять боротьбою дітей 6-10 років, яка буде враховувати всі особливості розвитку організму та буде ефективною і доступною, за рахунок застосування притаманних дітям ігрових форм життєдіяльності.
Предложено усовершенствовать систему секционных занятий борьбой детей 6-10 лет, которая будет учитывать все особенности развития организма и будет эффективной и доступной, за счет применения присущих детям игровых форм жизнедеятельности.
It is proposed to improve the system of training process in sections judo for children 6-10 years, that will take into account all the features of the body and is an effective and affordable, through the use of inherent kids game forms of life.
Knowledge of the laws of physiological processes allows to anticipate their changes under different conditions of life, and makes it possible to intervene in the physiological processes in a desired direction. Early specialization and large training load negatively affect the child's mind and body. An analysis of the scientific and methodological literature and generalization of practical experience of trainers revealed that many experts in wrestling attach great importance to mobile games and game method of training in the system of sports training fighters.
The founders of various systems of physical education P. Lesgaft, I. Pysmenskyy, Huts-Muts and other widely recommended to use games with elements of martial arts in mass education of children and adolescents, starting from primary school. They emphasized that the games with elements of struggle most closely match their anatomical and physiological and mental characteristics.
Use of play in judo training sessions have a significant impact on the development of basic physical qualities of children to form their creative potential (solving non-standard situations invention and application of new movements).
 
Date 2018-07-19T10:13:24Z
2018-07-19T10:13:24Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Масенко, Л. В. Значення застосування ігрової діяльності у заняттях боротьбою дзюдо для дітей 6-10 років / Л. В. Масенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 9 (79) 16. - С. 65-68.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/19981
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова