Обгрунтування технологічної складової системи формування етичної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Обгрунтування технологічної складової системи формування етичної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури
|
|
Creator |
Без'язичний, Б. І.
Худякова, В. Б. Сірий, О. В. Гіль, Ю. Б. |
|
Subject |
етична компетентність
майбутній учитель система технологічні етапи науково-методичне забезпечення этическая компетентность будущий учитель технологические этапы научно-методическое обеспечение ethical competence future teacher system technological stages scientific-methodological support 378 |
|
Description |
У статті представлено обґрунтування технологічних етапів реалізації системи формування етичної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури. Підготовчо-стимулювальний етап спрямований на усвідомлення студентами етичної компетентності як професійно значущої якості, стимулювання в них професійної спрямованості на оволодіння етичною компетентністю; вироблення прагнення студентів до професійно-етичного розвитку й саморозвитку. Світоглядно-когнітивний етап передбачає набуття студентами необхідних знань щодо професійної етики вчителя, поглиблення професійно-етичного світогляду. Метою особистісно-позиційного етапу є виявлення студентами професійно-етичної позиції на основі формування моральних переконань і етичних установок. Діяльнісно-поведінковий етап передбачає залучення студентів до різних видів діяльності для формування етичних умінь, навичок, звичок та набуття досвіду професійно-етичної поведінки. Рефлексивно-коригувальний етап спрямований на залучення студентів до рефлексивної діяльності, корекцію змісту, форм і методів формування етичної компетентності студентів на основі оцінки викладачем і самооцінки майбутніми вчителями сформованості цієї компетентності.
В статье представлено обоснование технологических этапов реализации системы формирования этической компетентности будущего учителя физической культуры. Подготовительно-стимулирующий этап направлен на осознание студентами этической компетентности как профессионально значимого качества, стимулирования в них профессиональной направленности на овладение этической компетентностью; выработка стремления студентов к профессионально-этическому развитию и саморазвитию. Мировоззренчески-когнитивный этап предусматривает приобретение студентами необходимых знаний о профессиональной этике учителя, углубление профессионально-этического мировоззрения. Целью личностно-позиционного этапа является выявление студентами профессионально-этической позиции на основе формирования нравственных убеждений и этических установок. Деятельностно-поведенческий этап предусматривает привлечение студентов к различным видам деятельности для формирования этических умений, навыков, привычек и приобретение опыта профессионально-этического поведения. Рефлексивно-корректирующий этап направлен на привлечение студентов к рефлексивной деятельности, коррекцию содержания, форм и методов формирования этической компетентности студентов на основе оценки преподавателем и самооценки будущими учителями сформированности этой компетентности. The article presents a substantiation of the technological stages of realization the system of formation ethical competence of future teachers of physical culture. Preparatory-stimulating stage aimed at awareness by students ethical competence as professionally significant quality, stimulating in them professional orientation to master the ethical competence; development of aspirations of students for professional-ethical development and self-development. Ideologically-cognitive stage envisages the acquisition by students the necessary knowledge about the professional ethics of teacher, deepening of professionally-ethical outlook. The purpose of the personal-positional stage is to identify by students professionally-ethical positions on the basis of formation moral convictions and ethical attitudes. Action-behavioral stage envisages engaging of students in various activities for the formation of ethical abilities, skills, habits gaining experience of professionally-ethical behavior. Reflective-correcting stage is aimed at attracting students to a reflective activity, correction of content, forms and methods of forming ethical competence of students based on teacher assessment and self-essesment by future teachers formation of this competence. |
|
Date |
2018-07-20T06:47:33Z
2018-07-20T06:47:33Z 2016 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Обгрунтування технологічної складової системи формування етичної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури / Б. І. Без'язичний, В. Б. Худякова, О. В. Сірий, Ю. Б. Гіль // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 10 (80) 16. - С. 12-16.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20019 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|