Об’єкт, предмет богослов’я та його розмежування з іншими сферами знання про релігію
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Об’єкт, предмет богослов’я та його розмежування з іншими сферами знання про релігію
Object, subject of theology and its distribution with other sciences of religion |
|
Creator |
Хромець, Віталій Леонідович
|
|
Subject |
богослов’я
релігія конфесійне богослов’я неконфесійне богослов’я філософія релігії історія філософії релігійна філософія theology religion denominational theology nonconfessional theology the philosophy of religion the history of philosophy religious philosophy |
|
Description |
Актуальність дослідження. Актуальність теми дослідження викликана та пов’язана з необхідністю розмежування поняття богослов’я та релігія, цього потребує сучасний науковий дискурс та теоретична і практична практика у переломленні з сучасною нормативно-правовою базою, яка зазнала змін, щодо підготовки фахівців зі спеціальності «Богослов’я» та визнання дипломів вищих закладів духовної освіти та можливості їх акредитації та ліцензування. Вартим уваги є і концептуалізація понять богослов’я та релігія для наукового дискурсу в практичній та теоретичній площині, а також в розрізі історичного контексту. Постановка проблеми. Важливість конкретизації дефініцій є важливою складовою розвитку науки богослов’я в Україні та світі, в даному контексті набуває значення та важливості виокремлення відмінностей богослов’я від релігії, та релігії від богослов’я, даний аспект пов'язаний з тим процесом, який характеризується нетривалим періодом розвитку богослов’я в Україні з часів її незалежності. Вплив також та почасти нерозуміння даних понять викликано атеїстичним минулим та прагненням знищити богослов’я як науку. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Вивченню етимології слова «релігія» та визначенню категоріального апарату пов’язаного з богослов’ям та релігією присвячені праці таких вчених, як: Марк Тулій Цицирон, Луцій Цецилій Фірміан Лактанцій, Аврелій Августин, Ф. Козирев, В. Шохін, Й.Х.Г. Шуман, Ж. Марітен, К. .Ясперс, М. Бубер, А. Уайтхед, Ч. Хартсхорн, В. Соловйов, О. Флоренський ранній, Н. Бердяєв та інші. Постановка завдання. Здійснено спробу окреслити спільні та відмінні риси понять богослов’я та релігії, навести дослідження вітчизняних до зарубіжних вчених з даного питання та зазначити історичний розвиток даних понять. Виклад основного матеріалу. Виклад основного матеріалу поділяється на дві частини: перша частина дослідження присвячена об’єкту, предмету богослов’я та визначенню самого поняття богослов’я, друга частина дослідження деталізує розмежування богослов’я в контексті інших сфер знання про релігію Висновки. Отже, на сучасному етапі слід розмежовувати конфесійне та не конфесійне богослов’я (історично першою формою неконфесійного богослов’я є філософське богослов’я). Від богослов’я слід відрізняти інші галузі знання об’єктом вивчення яких є релігія, це філософія релігії, яка є філософською позаконфесійною дисципліною, яка досліджує релігію виключно з позицій філософської раціональності. Це релігійна філософія, яка за змістом, проблематикою та мовою нагадує богослов’я, але результати творчої діяльності релігійних філософів є нереципійовані конфесією як власне вчення. Urgency of the research. The urgency of the topic of the study is due to the need to differentiate between the notion of theology and religion, this requires a modern scientific discourse and theoretical and practical practice in the refraction with the modern regulatory framework that has undergone changes as regards the training of specialists in the specialty «Theology». And the recognition of the diplomas of higher educational establishments and the possibility of their accreditation and licensing. We pay attention to the conceptualization of the concepts of theology and religion for scientific discourse in the practical and theoretical plane, as well as in the context of the historical context. Target setting. The importance of specifying definitions is an important part of the development of the science of theology in Ukraine and in the world, in this context, it becomes important and important to distinguish between theological differences from religion and religion from theology, this aspect is associated with a process characterized by short duration the continuity of the development of theology in Ukraine since its independence. The influence also and the part of the incomprehension of these concepts is due to the atheistic past and the desire to destroy theology as a science. Actual scientific researches and issues analysis. The studies of the etymology of the word "religion" and the definition of the categorical apparatus associated with theology and religion are dedicated to the works of such scholars as Mark Tuliy Tsitsiron, Lucius Cecilia Firmenian Lactantius, Aurelius Augustine, F. Kozirev, V. Shokhin, Y.H.G. Schumann, J. Marithen, K. Iaspers, M. Buber, A. Whitehead, C. Hartshorn, V. Solovyov, Florensky O. Early, N. Berdyaev. and other. The research objectives. An attempt was made to outline the common and distinctive features of theology and religion, to instruct domestic scientists in foreign studies on this issue, and to indicate the historical development of these concepts. The statement of basic materials. The presentation of the main material is divided into two parts: the first part of the study is devoted to the object, the subject of theology and the definition of the very concept of theology, the second part of the study details the delineation of theology in the context of other areas of knowledge of religion Conclusions. Consequently, at the present stage, confessional and nonconfessional theology should be distinguished (historically the first form of non-confessional theology is philosophical theology). From theology, it is necessary to distinguish between other branches of knowledge, the object of study of which is religion, this is the philosophy of religion, which is a philosophical non-confessional discipline, which explores religion exclusively from the standpoint of philosophical rationality. This is a religious philosophy, which in terms of content, problem and language resembles theology, but the results of the creative activity of religious philosophers are not confused with the denomination as their own doctrine. |
|
Date |
2018-07-26T10:29:28Z
2018-07-26T10:29:28Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Хромець, В. Л. Об’єкт, предмет богослов’я та його розмежування з іншими сферами знання про релігію = Object, subject of theology and its distribution with other sciences of religion / В. Л. Хромець // Освітній дискурс. Гуманітарні науки : збірник наукових праць = Educational discourse. Humanities sciences : collection of scientific papers. – Київ : «Видавництво «Гілея», 2018. – Вип. 5. – С. 109-118.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20159 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
«Видавництво «Гілея»
|
|