Форми і методи використання фізичних вправ в режимі навчального дня студентів
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Форми і методи використання фізичних вправ в режимі навчального дня студентів
Forms and methods of physical exercises usage during studying day of students |
|
Creator |
Тупиця, Ю. І.
|
|
Subject |
гіпокінезія
рухова активність м’язи фізична культура фізичні вправи центральна нервова система hypokinesia movement activity muscles physical culture physical exercises central nervous system |
|
Description |
Зниження рухової активності викликає стан гіпокінезії, що характеризується багатьма суттєвими порушеннями не тільки у функціональній діяльності різних фізіологічних систем організму, але і у соціальній поведінці людини [1, 2, 9]. У активізації використання студентами засобів фізичної культури дуже важлива мотиваційна сторона. Оздоровчі заходи повинні викликати „функціональне” задоволення від їхнього виконання („м’язову радість”). Щоденні заняття фізичними вправами із поступовим збільшенням фізіологічними навантаженнями тим більше стають потребою студентів, чим більш приємні і інтересні вони для них [3, 7]. Рухова і розумова види діяльності людини взаємопов’язані. В період напруженої розумової праці у людей зазвичай спостерігається зосереджений вираз обличчя, затиснуті губи, напружена шия. Напруження м’язів тим сильніше, чим складніше завдання, яке приходиться вирішувати. Імпульси, що ідуть від напруженої мускулатури у центральну нервову систему, стимулюють діяльність головного мозку, допомагають йому підтримувати потрібний тонус. Доведено, що при розумовій роботі, що не вимагає фізичних зусиль і точно координованих рухів, здебільшого напружені м’язи шиї, плечового поясу, міміки і словесного апарату, тому що їхня активність тісно пов’язана з нервовими центрами, які керують увагою, емоціями і мовою. За тривалого письма напруження поступово переміщується від м’язів пальців до м’язів плеча і плечового поясу [4, 5]. Таким чином, нервова система намагається активізувати кору головного мозку, зберегти працездатність. Якщо цей процес триває досить довго і монотонно, то кора головного мозку звикає до цих подразників, розпочинається процес її гальмування, працездатність знижується. Щоб обмежити утворення монотонного напруження, необхідні активні рухи. Вони гасять нервове збудження і звільнює м’язи від надмірного напруження. Важливий у цьому випадку і стан м’язової системи людини, яка допомагає нервові системі справлятися із інтелектуальними навантаженнями. Якщо людина після роботи спала менше, ніж зазвичай, то тонічне напруження її м’язів збільшується. Перевтомлений мозок якби мобілізується для боротьби із перевтомленням м’язів. Отже, для ефективної розумової роботи потрібен не тільки тренований мозок, але і треноване тіло [6]. A reduced movement activity causes the state of hypokinesia, characterized by many significant violations not only in the functional activity of various physiological systems, but also in the social behavior of a person. It is very important to motivate students during intensify usage of physical culture means. Physical trainings should cause a "functional" satisfaction from their performance ("muscle joy"). Daily physical exercises with a gradual increase of loading become more needed, if they are pleasant and interesting for students. The movement and mental human activities are interconnected. During strenuous mental work people usually have a concentrated expression of the face, tense neck and clamped lips. A muscle tension is stronger, the more difficult the task is. Impulses that go from tense muscles to the central nervous system, stimulate the brain and help it to maintain the desired tone. Thus, the nervous system tries to activate the cortex of the brain to keep the working capacity. If this process is steadily and takes a long time, the cortex gets used to these stimuli and begins the process of its inhibition, and consequently, the efficiency is reduced. In order to limit the formation of monotonous tension, active movements are required. They inhibit a nervous tension and release muscles from excessive stress. The state of the human muscular system is important in this case because it helps to cope with intelligent workloads. If a person was sleeping less than usual, the tonic tension of the muscles increases. Overdriven brain mobilized to combat with overtired muscles. Therefore, an effective mental work requires not only trained brain, but also trained body. |
|
Date |
2018-08-21T12:30:57Z
2018-08-21T12:30:57Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Тупиця, Ю. І. Форми і методи використання фізичних вправ в режимі навчального дня студентів // Ю. І. Тупиця // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 5 (87). - С. 114-117.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20558 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|