Запис Детальніше

Теорія і технологія диференційованого навчання майбутніх учителів початкових класів

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Теорія і технологія диференційованого навчання майбутніх учителів початкових класів
 
Creator Гусак, Петро Миколайович
 
Subject диференційоване навчання
технологія навчання
рівні засвоєння навчального матеріалу
різнорівневі завдання
інтеграція дисциплін дидактичної підготовки
дидактична підготовка
дифференцированное обучение
технология обучения
уровни усвоения учебного материала
разноуровневые задания
интеграция дисциплин дидактической подготовки
дидактическая подготовка
378.14(021):371.126
 
Description Дисертація вміщує дослідження теоретичних та технологічних чинників
диференціації навчання у вищому закладі освіти. Доведено актуальність функціонування диференційованих процесів у межах інтеграційних характеристик,
які проявляються у побудові системи дидактичної аідготовки та цілісності логічної
структури змісту навчального матеріалу дисципл!ни. Визначено методологічні основи моделі диференційованого навчання в процесі дидактичної підготовки учителів початкових класів та експериментально перевірено ефективність її функціонування у вищому закладі освіти. Практичне втілення теоретичної моделі диференційованого навчання здійснюється шляхом варіативного забезпечення мотиваційно-цільового (вільний вибір студентом індивідуальної траєкторії навчання, стимулювання продуктивної діяльності), змістового (логічне структурування змісту навчального матеріалу), процесуального (модульно-блочний спосіб засвоєння логічної структури) та контрольно-регулюючого (рейтингова оцінка за рівнями засвоєння) компонентів навчання. Технологія диференційованого навчання описується на прикладі забезпечення дидактичної підготовки майбутніх учителів початкових класів за фазами та етапами її протікання. Кількісний та якісний аналіз ефективності експериментального навчання дозволяє стверджувати його позитивний вплив на формування різнорівневих дидактичних знань та умінь студентів, розвиток їхніх педагогічних творчих здібностей.
Диссертация представляет исследования теоретических и технологических
механизмов дифференциации обучения в высшем учебном заведении. Доказана
актуальность функционирования дифференцированных процессов в пределах
интеграционных характеристик, которые проявляются в построении системы
дидактической подготовки и целостности логической структуры содержания
учебного материала дисциплины. Определены методологические основы модели дифференцированного обучения в процессе дидактической подготовки учителей начальных классов и экспериментально проверено эффективность её функционирования в высшем учебном заведении. Практическое внедрение теоретической модели дифференцированного обучения осуществляется путём вариативного обеспечения мотивационно-целевого (свободный выбор студентом индивидуальной траектории обучения, стимулирования продуктивной деятельности), содержательного (логическое структурирование содержания учебного материала), процессуального (модульно-блочный способ усвоения логической структуры) и контрольно­-регулирующего (рейтинговая оценка по уровнях усвоения) компонентов обучения. Технология дифференцированного обучения описывается на примере обеспечения дидактической подготовки будущих учителей начальных классов за фазами и этапами её протекания. Количественный и качественный анализ эффективности экспериментального обучения позволяет утверждать о его позитивном влиянии на формировании разноуровневых дидактических знаний и умений студентов, развитие их педагогических творческих способностей.
 
Date 2018-09-12T11:01:46Z
2018-09-12T11:01:46Z
1999
 
Type Other
 
Identifier Гусак, Петро Миколайович. Теорія і технологія диференційованого навчання майбутніх учителів початкових класів : автореф. дис. ... докт. пед. наук : 13.00.01 - теорія та історія педагогіки / Гусак Петро Миколайович ; [наук. консультант Мороз Олексій Григорович] ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 1999. - 37 с.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20802
 
Language uk
 
Publisher Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова