Ефективність використання авторської програми у позаакадемічних формах занять фізичним вихованням студентів
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Ефективність використання авторської програми у позаакадемічних формах занять фізичним вихованням студентів
The effectiveness of using the author's program of extracurriculum activities by physical education of students |
|
Creator |
Стадник, В. В.
Череповська, О. А. Заліско, О. К. Бражник, О. Є. |
|
Subject |
фізичне виховання
позаакадемічні заняття студент авторська програма диференціація фізична підготовленість physical education extra-curriculum activities author’ program differentiation fitness level |
|
Description |
Розглянуто питання диференційованого підходу у позаакадемічних формах занять фізичним вихованням студентів ВНЗ. Наведено результати дослідної апробації авторської програми. Експериментально підтверджено отриманими результатами дослідження раціональність й ефективність авторської програми позаакадемічних занять за показниками психофізичного стану студентів основних медичних груп, порівняно з чинною. The questions of differentiated approach in nonacademic forms of occupations by physical education of students of higher educational institutions is considered. Of the role of extra-curriculum activities in the process of physical education, the problem of its rational organization in university students became relevant in connection with the strengthening. The task of the work –to experimentally the effectiveness of using the author's program of differentiated approach to nonacademic lessons at the level of physical fitness of students of National University “Lviv Polytechnic» the identify. It has been worked out and proved a differentiated program for extra-curriculum activities for universities students physical education. It has been experimentally proved the program effectiveness based on major medical group students’ physical readiness comparing with current one. There was a significant improvement of all the indicators of physical fitness of students of the experimental group compared to the initial results of testing, which is statistically verified: their level of significance is fixed from p <0,05 to p <0,001, depending on the chosen sport, аs a result of the practical testing of the author's program, without any exception. Based on the results of the empirical research, the adequacy of the selection of means and methods in the author's program of nonacademic occupations by physical education has been confirmed, which allow to effectively influence the level of physical preparedness of students during their stay at universities. In the end, the scientific information about the expediency of implementation of the differentiated approach in the process of physical education of students of higher educational institutions is confirmed. The knowledge оn the organization and conducting of non-academic trainings on the sport orientation in higher educational establishments was improved to ensure a high level of psychophysical readiness of students in the process of studying is scientific. |
|
Date |
2018-09-14T07:52:09Z
2018-09-14T07:52:09Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Ефективність використання авторської програми у позаакадемічних формах занять фізичним вихованням студентів / В. В. Стадник, О. А. Череповська, О. К. Заліско, О. Є. Бражник // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 11 (93). - С. 112-115.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20834 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|