Мониторинг оценивания показателей формирования навыков плавания в результатах командного выступления сильнейших пловцов-студентов на XXIX Всемирной Универсиаде в Тайпэе-2017
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Мониторинг оценивания показателей формирования навыков плавания в результатах командного выступления сильнейших пловцов-студентов на XXIX Всемирной Универсиаде в Тайпэе-2017
Моніторинг оцінювання показників формування навички плавання за результатами командного виступу найсильніших плавців-студентів на XXIX Всесвітній Універсіаді в Тайпей-2017 Monitoring evaluation indicators swimming skills in team performances results the strongest swimmers-students at the XXIX World University game in Taipei-2017 |
|
Creator |
Ганчар, А.
Ганчар, И. |
|
Subject |
рейтинг команды
призовые медали пловцы-мужчины пловцы-женщины Универсиада оценка достижений таблица ФИНА рейтинг команди призові медалі плавці-чоловіки плавці-жінки Універсіада оцінка досягнень таблиця ФІНА ranking team prize medals swimmers male swimmers women Universidad assessment of the achievements table FINA |
|
Description |
В статье выявлена динамика рейтинга командного выступления сильнейших пловцов-студентов по результатам получения призовых наград среди мужчин и женщин, участников финальных заплывов при оценке в очковому эквиваленте на XXIX Всемирной Универсиаде в Тайпэе-2017. Пловцы-призеры, получившие золотые медали как у мужчин (918 очков), так и у женщин (905 очков) в «очковом» эквиваленте практически не отличаются (13 очков). Такая тенденция также просматривается, как среди награжденных серебряными медалями (соответственно 898 и 889 очков, отличие 9 очков), так и получивших бронзовые награды (соответственно - 888 и 873 очков, отличие 15 очков). Поэтому итоговая сводная таблица рейтинга команд-участников Универсиады-2017, должна включать не только существующий учет качественных показателей медалей (золотые, серебряные, бронзовые), но в первую очередь количественные параметры, так как выявленное обобщенное гендерное отличие (906+889=среднее 898), позволяет объективно оценить уровень достижений в очковом эквиваленте. У статті виявлена динаміка рейтингу командного виступу найсильніших плавців-студентів за результатами одержання призових нагород серед чоловіків і жінок, учасників-призерів фінальних запливів за оцінкою в очковому еквіваленті на XXIX Всесвітній Універсіаді у Тайпей- 2017. Плавці-призери, які здобули золоті медалі для чоловіків (918 очок) і жінок (905) в «очковому» еквіваленті майже не відрізняються (13 очок). Ця тенденція також розглядається як серед нагороджених срібними медалями (898 відповідно і 889 очок, 9 очок) і отримавши бронзові нагороди (відповідно 888 і 873 очок, 15 очок).Таким чином, у зведену таблицю з рейтингу команд учасниць Універсіади-2017, слід включити, не тільки наявній стан якісних показників медалей (золото, срібло, бронза), але в основному кількісні показники, так як виявлено узагальнені гендерні відмінності (906 +889 = середня 898), дозволяє оцінку рівня досягнення в очках. The Article reveals the Dynamics of team performances bu the strongest students swimmers according to prize-winning among men and women, the particiopants the of final assessment in score equivalent for the XXIX World Universidad in Taipei-2017. Swimmers-winners who received gold medals for both men (918 points) and women (905 points) do not differ in "point’s equivalent" (13 points). This trend is also seen among the awarded silver medals (898 and 889 points respectively, 9 points difference), and those who received bronze awards (888 and 873 points respectively, 15 points difference). Therefore, the summary result table of ranking teams-participants of Universiada-2017, should include not only the existing record of qualitative indicators of medals (gold, silver, bronze), but primarily the quantitative parameters, as the revealed generalized gender difference (906+889=898 average), allows you to objectively assess the level of achievement. The current practice of accounting winners and prize-winners of the World University Games in swimming while compiling PivotTables is based on the quality of the awards, where the winners are evaluated first, then the silver medalists and after the bronze Cashers needs to be adjusted to an objective evaluation of the development of swimming among the countries participants. Therefore, in practice of evaluation of the achievements of team swimmers quantitative indicators, should be entered primarily which will be supplemented with quality depending on the received gold, silver and bronze medals based on the identified criterion of their differences on the current FINE table. This can provide an informative criterion for objective accounting of winners and prize-winners of the World University Games when compiling an informative PivotTable to determine an objective ranking of teams: only with an equal number of medals the advantage should be given to their quality. |
|
Date |
2018-09-21T06:20:25Z
2018-09-21T06:20:25Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Ганчар, А. Мониторинг оценивания показателей формирования навыков плавания в результатах командного выступления сильнейших пловцов-студентов на XXIX Всемирной Универсиаде в Тайпэе-2017 / А. Ганчар, И. Ганчар // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 10 (92). - С. 23-28.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/20954 |
|
Language |
ru
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|