Організаційно-методичні засади застосування ігрового методу в професійно-прикладній фізичній підготовці студентів ПТУ
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Організаційно-методичні засади застосування ігрового методу в професійно-прикладній фізичній підготовці студентів ПТУ
Organizational and methodological principles of application of the game method in professional and applied physical training of professional technical school students |
|
Creator |
Базилевич, Н. О.
Тонконог, О. С. |
|
Subject |
професійно-прикладна фізична підготовка
студенти ігровий метод професіограма professionally-applied physical training students game method professiogram |
|
Description |
У статті висвітлена проблема пошуку нових напрямів поліпшення якості процесу професійно-прикладної фізичної підготовки на основі новітніх технологій. Поряд із загальними засобами та методами ППФП важлива роль належить ігровому методу та методу змагань. Гра представляє собою цілеспрямовану самостійну діяльність, спрямовану на засвоєння конкретних знань, умінь і навичок фізичної культури. Результати експериментальної роботи із застосування ігрового методу в професійно-прикладній фізичній підготовці засвідчили достовірне покращення рівня фізичної підготовленості студентів експериментальної групи. The article highlights the main issues of searching for new directions for improving the quality of the process of professionally-applied physical training on the basis of the latest technologies. In our opinion, one of the main tasks of education and upbringing in the process of vocational and physical training of students of vocational schools is the development of thinking as a necessary condition for orientation in professionally significant problems, the formation of physical culture of the individual. Along with the general means and methods of professionally-applied physical training, an important role belongs to the game method and the competitive one. The game is a purposeful independent activity aimed at assimilation of specific knowledge, skills and skills of physical culture, in which students not only understand what they are offered as an object of assimilation, but also in practice will be convinced that their successes in self-development, their fate as a citizen, as a specialist, as a business person depends on their own efforts and decisions. They used game and competitive methods to create a positive emotional background of classes; adaptation of students to training influences; the creation of relations between students in the form of mutual assistance and sharp rivalry; manifestations of initiative and creativity in the actions of students; complex use of motor skills, manifestations of physical, strong-willed and moral qualities. The results of the experimental work on the application of the game method in professional-applied physical training showed a significant improvement in the level of physical fitness of students of the experimental group. |
|
Date |
2018-10-17T08:37:21Z
2018-10-17T08:37:21Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Базилевич, Н. О. Організаційно-методичні засади застосування ігрового методу в професійно-прикладній фізичній підготовці студентів ПТУ / Н. О. Базилевич, О. С. Тонконог // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 46-49.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21228 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|