Запис Детальніше

Рухливі ігри як засіб підвищення рухової активності студенток педагогічних спеціальностей

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Рухливі ігри як засіб підвищення рухової активності студенток педагогічних спеціальностей
Moving games as a means of improving movement activity of students of pedagogical specialties
 
Creator Гученко, Г. Б.
Скрипка, І. М.
 
Subject рухливі ігри
студенти
рухова активність
фізична підготовленість
мovable games
students
motor activity
physical fitness
 
Description Визначили, що підвищити ефективність процесу фізичного виховання студентів можна не лише за рахунок
збільшення рухової активності та залучення їх до систематичних занять спортом, у тому числі й рухливими іграми.
Констатували, що заняття рухливими іграми на секційних заняттях сприяли покращенню рівня розвитку фізичних
якостей студенток та підвищили їх рівень рухової активності протягом дня.
As a result of the study, found that the relationship of motor activity with the state of health of the
individual is indisputable. It was determined that increasing the efficiency of the process of physical education of students can be
achieved not only by increasing motor activity and attracting them to systematic sports, but also mobile games. It was stated that the
activities of mobile games at sectional sessions helped to improve the level of development of physical qualities of students and
increased their level of motor activity during the day. The article states that introduction in the process of physical education of
students of higher educational establishments health programs of sports orientation and mobile games with elements of various
sports contributes to the expansion of motor activity of students, increase of level of physical training, development of an organism
as a whole. The analysis of indicators of physical fitness of students of various specialties of Sumy State Pedagogical University
showed that the best physical fitness was demonstrated by students of the Faculty of History, the average score of which on the
scale of state tests for all types of tests was 3.2 points. The occupation was built according to the typical structure of the class and
consisted of preparatory, the main and the final part, each of which was divided into blocks and fulfilled certain functions and tasks.
Each part represented a logically completed type of training activity. It was established that engaging in mobile games at sectional
sessions improves not only the level of development of physical qualities of students, but also increases their level of motor activity
during the day. The index of motor activity has increased by five points in the girls of the experimental group.
 
Date 2018-10-23T08:04:39Z
2018-10-23T08:04:39Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Гученко, Г. Б. Рухливі ігри як засіб підвищення рухової активності студенток педагогічних спеціальностей / Г. Б. Гученко, І. М. Скрипка // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 167-170.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21371
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова