Рухливі ігри як засіб підвищення рухової активності студенток педагогічних спеціальностей
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Рухливі ігри як засіб підвищення рухової активності студенток педагогічних спеціальностей
Moving games as a means of improving movement activity of students of pedagogical specialties |
|
Creator |
Гученко, Г. Б.
Скрипка, І. М. |
|
Subject |
рухливі ігри
студенти рухова активність фізична підготовленість мovable games students motor activity physical fitness |
|
Description |
Визначили, що підвищити ефективність процесу фізичного виховання студентів можна не лише за рахунок збільшення рухової активності та залучення їх до систематичних занять спортом, у тому числі й рухливими іграми. Констатували, що заняття рухливими іграми на секційних заняттях сприяли покращенню рівня розвитку фізичних якостей студенток та підвищили їх рівень рухової активності протягом дня. As a result of the study, found that the relationship of motor activity with the state of health of the individual is indisputable. It was determined that increasing the efficiency of the process of physical education of students can be achieved not only by increasing motor activity and attracting them to systematic sports, but also mobile games. It was stated that the activities of mobile games at sectional sessions helped to improve the level of development of physical qualities of students and increased their level of motor activity during the day. The article states that introduction in the process of physical education of students of higher educational establishments health programs of sports orientation and mobile games with elements of various sports contributes to the expansion of motor activity of students, increase of level of physical training, development of an organism as a whole. The analysis of indicators of physical fitness of students of various specialties of Sumy State Pedagogical University showed that the best physical fitness was demonstrated by students of the Faculty of History, the average score of which on the scale of state tests for all types of tests was 3.2 points. The occupation was built according to the typical structure of the class and consisted of preparatory, the main and the final part, each of which was divided into blocks and fulfilled certain functions and tasks. Each part represented a logically completed type of training activity. It was established that engaging in mobile games at sectional sessions improves not only the level of development of physical qualities of students, but also increases their level of motor activity during the day. The index of motor activity has increased by five points in the girls of the experimental group. |
|
Date |
2018-10-23T08:04:39Z
2018-10-23T08:04:39Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Гученко, Г. Б. Рухливі ігри як засіб підвищення рухової активності студенток педагогічних спеціальностей / Г. Б. Гученко, І. М. Скрипка // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 167-170.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21371 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|