Запис Детальніше

Актуальні питання стандартизації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту в контексті концепції розвитку педагогічної освіти

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Актуальні питання стандартизації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту в контексті концепції розвитку педагогічної освіти
Actual issues of standardization of professional and pedagogical training of future specialists in physical education and sport in the context of the concept of the development of pedagogical education
 
Creator Єрмоленко, М. В.
 
Subject об’єктно-суб’єктна складова
педагогічна освіта
стандартизація
фізичне виховання та спорт
subject-object compiling
pedagogical education
standardization
physical education and sport
 
Description У статті розглядаються актуальні питання етапної розробки моделі стандартизації професійно-педагогічної
підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту шляхом визначення суб’єктно-об’єктної складової.
The article deals
with topical issues of the gradual development of the model of standardization of professional and pedagogical training of future
specialists in physical education and sports by defining the subject-object component. In recent years, the domestic system of
pedagogical education is in a state of permanent reform. The main challenges facing the system today are triggered primarily by the
processes of globalization, the changing socio-economic situation, the development of information society, the intensive
development of technology. In connection with this, there is a need to choose the main directions of designing the training system
for future teachers in the light of current trends. This is true in some way, both in the field of physical education and sports.
The analysis of scientific research indicates the need to revise the stereotypes of the training of future specialists in
physical education and sports. In their writings, researchers focus on physical, theoretical, methodological, and practical training
while studying, but all this pedagogical array is represented by an extended, non-systematic structure. To date, there is no universal
model of professional training of specialists. Thus, we believe that one of the urgent and timely directions of modernization in our
case should be the standardization of the training of future specialists in physical education and sports.
The introduction of standards for vocational and pedagogical training of specialists in physical education and sport at the
present stage means an attempt to build vocational education in new environments, on new principles: decentralization and
regionalization, academic freedom and autonomy of educational institutions; pluralism in education; priorities of personal
orientation. The prospects of solving the problem of standardization of professional-pedagogical training of education specialists
should take into account the goal of vocational education from the standpoint of personality - providing professional and personal
self-realization.
 
Date 2018-10-24T12:05:17Z
2018-10-24T12:05:17Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Єрмоленко, М. В. Актуальні питання стандартизації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту в контексті концепції розвитку педагогічної освіти / М. В. Єрмоленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 199-202.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21399
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова