Актуальні питання стандартизації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту в контексті концепції розвитку педагогічної освіти
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Актуальні питання стандартизації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту в контексті концепції розвитку педагогічної освіти
Actual issues of standardization of professional and pedagogical training of future specialists in physical education and sport in the context of the concept of the development of pedagogical education |
|
Creator |
Єрмоленко, М. В.
|
|
Subject |
об’єктно-суб’єктна складова
педагогічна освіта стандартизація фізичне виховання та спорт subject-object compiling pedagogical education standardization physical education and sport |
|
Description |
У статті розглядаються актуальні питання етапної розробки моделі стандартизації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту шляхом визначення суб’єктно-об’єктної складової. The article deals with topical issues of the gradual development of the model of standardization of professional and pedagogical training of future specialists in physical education and sports by defining the subject-object component. In recent years, the domestic system of pedagogical education is in a state of permanent reform. The main challenges facing the system today are triggered primarily by the processes of globalization, the changing socio-economic situation, the development of information society, the intensive development of technology. In connection with this, there is a need to choose the main directions of designing the training system for future teachers in the light of current trends. This is true in some way, both in the field of physical education and sports. The analysis of scientific research indicates the need to revise the stereotypes of the training of future specialists in physical education and sports. In their writings, researchers focus on physical, theoretical, methodological, and practical training while studying, but all this pedagogical array is represented by an extended, non-systematic structure. To date, there is no universal model of professional training of specialists. Thus, we believe that one of the urgent and timely directions of modernization in our case should be the standardization of the training of future specialists in physical education and sports. The introduction of standards for vocational and pedagogical training of specialists in physical education and sport at the present stage means an attempt to build vocational education in new environments, on new principles: decentralization and regionalization, academic freedom and autonomy of educational institutions; pluralism in education; priorities of personal orientation. The prospects of solving the problem of standardization of professional-pedagogical training of education specialists should take into account the goal of vocational education from the standpoint of personality - providing professional and personal self-realization. |
|
Date |
2018-10-24T12:05:17Z
2018-10-24T12:05:17Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Єрмоленко, М. В. Актуальні питання стандартизації професійно-педагогічної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту в контексті концепції розвитку педагогічної освіти / М. В. Єрмоленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 199-202.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21399 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|