Запис Детальніше

Детский аутизм и физическая реабилитация

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Детский аутизм и физическая реабилитация
Дитячий аутизм і фізична реабілітація
 
Creator Гулбани, Р. Ш.
 
Subject ранний детский аутизм
коррекционные мероприятия
кинезитерапия
комплексная реабилитация
специалисты
early childhood autism
corrective measures
kinesitherapy
comprehensive rehabilitation
specialists
ранній дитячий аутизм
корекційні заходи
кінезітерапія
комплексна реабілітація
фахівці
 
Description В статье представлен анализ заболевания аутизм. Описаны признаки раннего детского аутизма. Показаны особенности аутистического спектра. Представлены мнения классических авторов-исследователей заболевания детский аутизм. Описаны проблемы раннего детского аутизма, сложности правильной и своевременной постановки диагноза. Виды диагностики раннего детского аутизма и особенности традиционного и нетрадиционного лечения. В статье рассматриваются различные аспекты подготовки специалистов, работающих с детьми. Также приведены примеры реабилитационной работы с детьми-аутистами.
The article presents an analysis of the autism disease. The signs of early childhood autism are described. Features of mental disorders of the autistic spectrum are shown. The views of classical authors-researchers of children's autism are presented. The problems of early childhood autism, the complexity of correct and timely diagnosis are described. Types of diagnosis of early childhood autism and features of traditional, and non-traditional
treatment. The article examines various aspects of training specialists working with children. Examples of rehabilitation work with autistic children are also given. Several existing methods for correcting autism, TEACCH and ABA techniques, and playing and
musical techniques have been described. The TEACCH method assumes that adults should create a special environment for the child for comfortable personal development, removing all the irritating factors from it. The «Applied behavior analysis» technique is a
behavior modification technique suitable for severe forms of autism. The number of children and people falling into the spectrum of autistic disorders, as a rule, are united by common signs, that is, by the presence of a characteristic triad: difficulties in
communicating with other people; difficulties in perceiving something new and determined by limited interests; repetitive patterns of behavior.
У статті представлений аналіз захворювання
аутизм. Описано ознаки раннього дитячого аутизму. Показано особливості аутистичного спектру. Представлені думки
класичних авторів-дослідників захворювання дитячий аутизм. Описано проблеми раннього дитячого аутизму,
складності правильної та своєчасної постановки діагнозу. Види діагностики раннього дитячого аутизму і особливості
традиційного і нетрадиційного лікування. У статті розглядаються різні аспекти підготовки фахівців, що працюють з
дітьми. Також наведені приклади реабілітаційної роботи з дітьми-аутистами.
 
Date 2018-10-25T07:56:53Z
2018-10-25T07:56:53Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Гулбани, Р. Ш. Детский аутизм и физическая реабилитация / Р. Ш. Гулбани // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 5 (99). - С. 79-82.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21417
 
Language ru
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова