Структура готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Структура готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності
Structure of future masters' readiness in physical therapy to professional activity |
|
Creator |
Лянной, Ю. О.
Кукса, Н. В. |
|
Subject |
структура
компоненти готовність майбутні магістри з фізичної терапії професійна діяльність structure components readiness future masters in physical therapy professional activity |
|
Description |
У статті обґрунтовано структуру готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності. Визначено та схарактеризовано компоненти структури готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності: мотиваційно-ціннісний, когнітивний, процесуальний, особистісний, рефлексивний. Зазначено, що структурні компоненти готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності є взаємопов’язаними, взаємозалежними та взаємодоповнюючими. The article substantiates the structure of future masters' readiness in physical therapy to professional activity, which includes motivational-axiological, cognitive, procedural, personal, reflexive components. The motivational-axiological component of future masters' readiness in physical therapy to professional activity is determined by positive motivation to professional activity, awareness of its values, interest and desire to perform work, perceptions of the profession as sphere of self-realization. The cognitive component of the future masters' readiness in physical therapy to professional activity assumes a basic knowledge in the cycle of disciplines of social and humanitarian training and specialist knowledge in the cycle of disciplines of professional and practical training. The procedural component of the structure of future masters' readiness in physical therapy encompasses the set of skills necessary for undergraduates to carry out scientific and professional activities. The personal component of the future masters' readiness in physical therapy to professional activity presupposes the presence of personally and professionally relevant qualities that determine the effectiveness of this activity, namely: communicative and organizational abilities, creative potential and empathy. The reflexive component of future masters' readiness for physical therapy involves objective self-evaluation of the scientific and professional activity' results in the market of rehabilitation services. It is noted that the structural components of future masters' readiness in physical therapy to the professional activities are interrelated, interdependent and complementary. |
|
Date |
2018-11-12T12:10:00Z
2018-11-12T12:10:00Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Лянной, Ю. О. Структура готовності майбутніх магістрів з фізичної терапії до професійної діяльності / Ю. О. Лянной, Н. В. Кукса // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 311-314.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21622 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|