Формування мотивації студенства, як основи компетентісного підходу під час занять із фізичного виховання
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Формування мотивації студенства, як основи компетентісного підходу під час занять із фізичного виховання
Formation of student’s motivation as bases of competence-based approach on classes in physical training |
|
Creator |
Оленєв, Д. Г.
|
|
Subject |
здоров’я
пізнавальна діяльність компетентність компетенція мотивація стимулювання студент фахівці health cognitive activity competence competency motivation stimulation student experts |
|
Description |
У статті проаналізовано принципи пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів. Висвітлені методи стимулювання та мотивації, загальні проблеми активізації пізнавальної діяльності студентів під час занять з фізичного виховання. Проаналізовано пізнавальну діяльність як складову навчальної ситуації, ядром якої виступає соціальна взаємодія студентів із викладачами та між собою. In article we analysed the principles of student’s cognitive activity of higher educational institutions. Also, we clear up some methods of stimulation and motivation, common problems of activization of student’s cognitive activity of special medical studios during the classes of physical training. Cognitive activity is analysed as a component of an educational situation as the central component of social interaction of student’s performs with professors and among themselves. These circumstances call for experts in the field of physical culture to carry out necessary search of means in order to prevent negative factors of the environment and production (educational) process for the purpose of preservation and promotion of health. The solution of this problem demands integrated competency-based approach to all spheres of representatives activity in field of education process as far as knowledge and abilities received in higher education institution are not always conform to those requirements which take place in production activity. In view of this it is important to account for the maintenance of the notions "competence", "competency" and "health" from a position of those scientific disciplines entering a course of their studying in higher educational institutions (in particular, in unspecialized educational institutions), but which have direct or indirect relation to valeological problems of formation, preservation, strengthening and restoration of individual health. The concept "competence" and "competency" are differently defined by many authors (Markova, L. Mitina, G. Griban, A. Gutel, S. Prisyazhnyuk and others). In particular, A.V. Hutorskoy defines "competence"as the integrated result of mastering knowledge, the taken norm on the basis of assimilation of knowledge, abilities, skills and also modalities of action in various life situations for the solution of theoretical and practical tasks. The competency is "quality of the personality who provides the minimum experience of use of competence on the set field of activity of the person". Respectively, the subject competency - "is set of knowledge, abilities and characteristic features within a concrete subject, gives the chance to the student independently to perform certain operations for the solution of an educational problem (a task, a situation)". |
|
Date |
2018-11-26T07:27:06Z
2018-11-26T07:27:06Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Оленєв, Д. Г. Формування мотивації студенства, як основи компетентісного підходу під час занять із фізичного виховання / Д. Г. Оленєв // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 379-383.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21751 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|