Діагностичний інструментарій оцінки рівня сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації здоров`язбережувального навчально-виховного середовища
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Діагностичний інструментарій оцінки рівня сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації здоров`язбережувального навчально-виховного середовища
Diagnostic tools for assessing the level of preparedness of future teachers of physical culture for the organization of a health-saving teaching and educational environment |
|
Creator |
Остапенко, Г. О.
|
|
Subject |
діагностичний інструментарій
критерії показники готовність комп’ютерна програма здоров’язбережувальне навчально-виховне середовище diagnostic tools criteria indicators readiness computer program health-saving teaching and educational environment |
|
Description |
У статті розкрито критерії та показники сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації здоров’язбережувального навчально-виховного середовища, які покладені в основу комп’ютерної програми для ефективного спостереження за педагогічним процесом у вищих навчальних закладах. The article reveals the criteria and indicators of the readiness of future teachers of physical culture for the organization of a health-saving, teaching-educational environment. Development in the socio-economic and moral spheres of life of modern society requires the education system to educate a person in a spirit of responsible attitude to one's own health and health as a higher social value, the formation of a high level of health of children and students. In these conditions, the usage of computer technologies for assessing the level of preparedness of future physical education teachers for the organization of health-saving space becomes the one of a great importance. The readiness of future physical education teachers for the organization of the health-saving, teaching-educational environment at comprehensive school is regarded as an integrative formation of personality that represents the unity of the value attitude to health-improving activity in the educational space and the professional knowledge, skills and proficiency to strengthen and preserve the health of students for their harmonious, intellectual, physical, mental and spiritual development. The basis of diagnostic tools are: criteria (motivational, cognitive, procedural and reflexive), indicators and levels (low, medium and high) of the readiness of future physical education teachers to organize a health-saving, teaching-educational environment, which serve as the basis for a computer program, developed for effective monitoring of pedagogical process in higher educational institutions. |
|
Date |
2018-11-26T08:38:40Z
2018-11-26T08:38:40Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Остапенко, Г. О. Діагностичний інструментарій оцінки рівня сформованості готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації здоров`язбережувального навчально-виховного середовища / Г. О. Остапенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 390-393.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21757 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|