Запис Детальніше

Готовність фахівців з фізичної культури загальноосвітніх навчальних закладів України до впровадження програми "Спорт заради розвитку" в умовах реформування системи освіти та державного управління

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Готовність фахівців з фізичної культури загальноосвітніх навчальних закладів України до впровадження програми "Спорт заради розвитку" в умовах реформування системи освіти та державного управління
Ready of faculty from physical culture general education staff of Ukraine to implement the program «Sport for development» in conditions of reform system of education and public administration
 
Creator Погонцева, О. В.
Гуйда, О. Г.
 
Subject спорт заради розвитку
сталий розвиток
реформування
система освіти
фахівці з фізичної культури
загальноосвітні навчальні заклади
технології
зміни
sport for development
sustainable development
reform
education system
specialists in physical culture
general educational institutions
technologies
changes
 
Description В статті визначено проблеми в галузі сучасної освіти у загальноосвітніх та вищих навчальних закладах освіти;
охарактеризовано програму «Сталого розвитку 2030» та визначено рівень обізнаності вчителів фізичної культури про
«Цілі Сталого розвитку 2030», їх зміст та характеристику.
From the point of view of today, the issue of obtaining high-quality continuing education in Ukraine at all its stages (from preschool
institutions to the system of higher professional education, and then adult education) remains very topical. It is noted that signs of a
decline in education in Ukraine are: children of the top of society prefer foreign educational institutions; Graduates of educational
institutions do not work in the specialty – the goals of training do not have a professional sense; the acquired knowledge does not
correspond to the demands of the present; the quality of the acquired knowledge is questionable – nobody checks it; the fall of the
teacher's prestige; lack of education in state-building ideas. Problems in the field of modern education in general education and
higher educational institutions are determined in the article; The program «Sustainable Development 2030» was described and the
level of awareness of physical education teachers about the «Goals of Sustainable Development 2030», their content and
characteristics was determined. The first steps for the implementation of the «Sport for Development» and «Sport against the
bullying» projects (with the participation of UNISEF Ukraine) revealed: interest among physical education specialists who directly
implement the program on the basis of Ukrainian educational institutions that form a well-developed healthy conscious personality;
there are no theoretical knowledge and practical skills in implementing the submitted project; It is effective to conduct coaching for
specialists who implement the project - it helps to quickly master the features of conducting lessons for the new, non-standard form
of use of physical activity in order to change the social behavior of the child; the formation of fundamentally new skills in
communication and interaction with peers; preservation and restoration of health.
 
Date 2018-11-26T10:45:27Z
2018-11-26T10:45:27Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Погонцева, О. В. Готовність фахівців з фізичної культури загальноосвітніх навчальних закладів України до впровадження програми "Спорт заради розвитку" в умовах реформування системи освіти та державного управління / О. В. Погонцева, О. Г. Гуйда // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 415-419.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21784
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова