Структура готовності майбутніх фітнес-тренерів до професійної діяльності у фітнес-індустрії
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Структура готовності майбутніх фітнес-тренерів до професійної діяльності у фітнес-індустрії
Structure of future fitness trainers readyTo professional activity in the fitness industry |
|
Creator |
Прима, А. В.
|
|
Subject |
структура
готовність майбутні фітнес-тренери професійна діяльність фітнес-індустрія structure availability future fitness trainers professional activities fitness-industry |
|
Description |
У статті вказано, що на сучасному етапі розвитку суспільства вища фізкультурна освіта покликана забезпечити підготовку кваліфікованих фітнес-тренерів відповідного рівня і профілю, компетентних і відповідальних, соціально і професійно мобільних, здатних до ефективної роботи на рівні світових стандартів, які існують у фітнес- індустрії. Автором теоретично обґрунтовано структуру готовності майбутніх фітнес-тренерів до професійної діяльності у фітнес-індустрії. Forming of readiness of future trainers of fitness to professional activity in , fitness-industry is an integral process, that in accordance with educational degrees a «bachelor» and degree «master's» come true in higher educational with the aim of receipt of qualification, that will allow to them effectively to render the services, orientated on application of facilities of fitness with the aim of making healthy of citizens, effective development them motive capabilities during realization of the specially organized program fitness or achievement corresponding morfofunctional standard for successful performance on sport competition, students. The motivational-axiological component covers the value orientations, motives, and the needs of future fitness coaches, which predetermine the successful pursuit of their professional activity in the fitness industry. The smart component of readiness ensures that future fitness trainers acquire the knowledge necessary for professional fitness in the fitness industry. The procedural component of readiness is determined by the degree of mastery of the skills and abilities of effective activity. The personal component of readiness characterizes the formation of the necessary for the successful conduct of the pedagogical activity of professional-personal qualities: creativity, assertiveness. The reflexive readiness component reflects the ability to analyze and evaluate the results of their activities and fitness for fitness in the fitness industry. |
|
Date |
2018-11-26T12:45:32Z
2018-11-26T12:45:32Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Прима, А. В. Структура готовності майбутніх фітнес-тренерів до професійної діяльності у фітнес-індустрії / А. В. Прима // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 447-450.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21806 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|