Педагогічні умови використання степ-аеробіки в процесі фізичного виховання студентів факультету іноземних мов Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Педагогічні умови використання степ-аеробіки в процесі фізичного виховання студентів факультету іноземних мов Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка
Pedagogical conditions of use step airobics during the physical education course for students of foreign languages department of Ternopil Volodymyr Hnatyuk national pedagogical university |
|
Creator |
Середа, І. О.
Лаврін, Г. З. |
|
Subject |
степ
аеробіка фізичне виховання студентів педагогічні умови step aerobics physical education of students pedagogical conditions |
|
Description |
У статті пропонується огляд запропонованих студентам факультету іноземних мов Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка нетрадиційних засобів включених у програму із фізичного виховання і апробованих на практичних заняттях. Найбільша увага акцентується на степ-аеробіці. Розкриваються важливі організаційні та методичні рекомендації проведення заняття, а також педагогічні умови, що підвищують ефективність впливу занять на степах на організм студентів та знижують ризик травматизму. This article offers an overview of untraditional means which were offered to the students of foreign languages department of Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University. They are included in the physical education program and were tested on the practical lessons. The attentions focused on Step-aerobics. The important organizational and methodological recommendations of classes are revealed in the article. The examples of exercises from Step-aerobics that are performed in different parts of the lesson are offered here. The great attentions paid to the pedagogical condition crease the effective of the impact of Step-aerobics on the student's body. Including: 1. Musical accompaniment is mandatory requirement. Cheerful, dynamic and fast music energizes and allows you to tune in to the desired mood. 2. To prepare students for Step classes should need to focus on the basic steps of the classic aerobics. The classic aerobics will strengthen the muscles for more intense exercises. 3. The proposed exercises on steps should be chosen taking in to account the fact that students need to gradually get used to the uninterrupted physical activity and do them without taking much effort. 4. The place where step classes are held is very important. Flooring in the sports halls should be wooden and not slippery. The rooms should be spacious, for students not to hurt each other with elbows while performing the exercise. The height of the steppes should correspond to the level of preparation of each student. 5. Teacher-instructor should be professional, who often interacts with students. Individual approach on the classes plays a very important role, because students with different levels of physical and psychological preparedness can be in the group. Today there are many ways to review and improve the ability in all sorts of fitness workouts (seminars, trainings).The world wide network can help you. But pay attention to: correct statement of the problem you want to solve in class; selection of exercise that are appropriate to the task and abilities of the students; mastering the technique of a particular type of exercise; improving the ability to vary, pick up quickly and replace the exercise in complexes. |
|
Date |
2018-11-27T13:18:22Z
2018-11-27T13:18:22Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Середа, І. О. Педагогічні умови використання степ-аеробіки в процесі фізичного виховання студентів факультету іноземних мов Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка / І. О. Середа, Г. З. Лаврін // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 516-520.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21850 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|