Запис Детальніше

Обґрунтування методики формування надійності майбутнього вчителя фізичної культури

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Обґрунтування методики формування надійності майбутнього вчителя фізичної культури
Substantiation of the methods of formation of reliability of future teachers of physical education
 
Creator Солтик, О. О.
 
Subject професійна надійність
вчитель фізичної культури
професійна підготовка
professional reliability
teacher of physical education
professional training
 
Description В статті обґрунтовано методику формування професійної надійності майбутнього вчителя фізичної
культури. Серед основних методів формування надійності розглядаємо покращення вербальної самовіддачі майбутнього
вчителя фізичної культури та формування у нього відчуття реакції організму учня на фізичне навантаження.
In this article, formation of professional reliability is viewed as one of the new approaches to improvement of professional
reliability of future teacher of physical education. The notion of professional reliability of a teacher of physical education has been
proposed. Methods of formation of reliability of a teacher of physical education have been substantiated. The idea behind the
methods lies in improvement of professional reliability of a future teacher of physical education via purposeful influence of its
separate components (self-devotion, efficiency, and faultlessness).
Among new methods of formation of professional reliability, improvement of verbal self-devotion of a future teacher of
physical education and improvement of faultlessness reliability index have been characterized in the given article. Increase of verbal
self-devotion is viewed in two aspects: use of words, word combinations, catch phrases, hyperboles, proverbs, sayings, etc. to
encourage students’ activity and use of clear commands, skillful application of terminology.
Faultlessness is defined by the level of deviation from the lesson plan. Decrease of the level of deviation from the lesson
plan is viewed through formation of a future teacher’s sense of a student’s body reaction to physical workload. To determine complex
assessment of a teacher, which characterizes his/her sense of a student’s body reaction to physical workload, respective formula
has been proposed. The assessment is based on determination of frequency of student’s heart beat after physical workload and its
comparison to what has been planned beforehand.
 
Date 2018-11-27T13:26:01Z
2018-11-27T13:26:01Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Солтик, О. О. Обґрунтування методики формування надійності майбутнього вчителя фізичної культури / О. О. Солтик // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 3К (97). - С. 530-534.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21856
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова