Нейропсихологічні основи укладання програми комплексної абілітації для дітей раннього віку
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Нейропсихологічні основи укладання програми комплексної абілітації для дітей раннього віку
Neuropsychological bases of the program of comprehensive rehabilitation for early age children |
|
Creator |
Заплатинська, А. Б.
|
|
Subject |
діти раннього віку
програма комплексної абілітації нейромодуляція мнестичні процеси сенсомоторна сфера зорово-рухова координація окомір загальна моторика children of early age program of comprehensive rehabilitation neuromodulation memory processes sensory-motor skills visual-motor coordination distance determination general motor activity 159.922.76 : 376 |
|
Description |
У статті розглядаються питання модернізації системи надання корекційної допомоги дітям раннього віку та фахового супроводу сім’ї, що виховує дитину з порушеннями психофізичного розвитку. Здійснено аналіз сучасних наукових джерел з нейрофізіології, нейропсихології та розвідок з питань дозрівання центральної нервової системи і значення формування зорово-рухової координації у дітей групи ризику. Проаналізовано науково-методичне забезпечення центрів розвитку, що розробляють програми комплексної абілітації, зокрема, методики діагностування, методики надання корекційною-реабілітаційних послуг, напрями реалізації програми в умовах спеціально створеного середовища та супроводу сім’ї поза межами спеціальних закладів. Визначено основні принципи, напрямки та цілі на яких базується програма комплексної абілітації. Обгрунтовано необхідність залучення фахівців різних галузей знань до процесу укладання та реалізації програми, а також підготовки батьків з метою щоденного вправляння визначених цілей у повсякденному житті. The article examines the issues of modernization of the system of providing correctional care to children of early age and professional family support, which educates a child with psychophysical developmental disorders. An analysis of modern scientific sources on neurophysiology, neuropsychology and investigation on maturation of the central nervous system and the importance of the formation of visual-motor coordination in children at risk groups. Studied the scientific and methodological support of centers which developing programs of comprehensive abilitation, in particular, diagnostic methods, methods of providing rehabilitation services, directions of program realization in conditions of specially created environment and family support outside of special establishments. Determined, the main principles, directions and goals on which is based the program of integrated abilitation. Substantiated the necessity of attracting specialists from different fields of knowledge to the process of development and implementation of the program, as well as the preparation of parents, with the aim of daily implementation of the program into the life of the child. |
|
Date |
2018-12-11T14:16:02Z
2018-12-11T14:16:02Z 2017 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Заплатинська, А. Б. Нейропсихологічні основи укладання програми комплексної абілітації для дітей раннього віку / А. Б. Заплатинська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 34. – С. 33-37.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22104 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|