Запис Детальніше

Нейропсихологічні основи укладання програми комплексної абілітації для дітей раннього віку

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Нейропсихологічні основи укладання програми комплексної абілітації для дітей раннього віку
Neuropsychological bases of the program of comprehensive rehabilitation for early age children
 
Creator Заплатинська, А. Б.
 
Subject діти раннього віку
програма комплексної абілітації
нейромодуляція
мнестичні процеси
сенсомоторна сфера
зорово-рухова координація
окомір
загальна моторика
children of early age
program of comprehensive rehabilitation
neuromodulation
memory processes
sensory-motor skills
visual-motor coordination
distance determination
general motor activity
159.922.76 : 376
 
Description У статті розглядаються питання модернізації системи надання корекційної допомоги дітям раннього віку
та фахового супроводу сім’ї, що виховує дитину з порушеннями психофізичного розвитку. Здійснено аналіз
сучасних наукових джерел з нейрофізіології, нейропсихології та розвідок з питань дозрівання центральної
нервової системи і значення формування зорово-рухової координації у дітей групи ризику. Проаналізовано
науково-методичне забезпечення центрів розвитку, що розробляють програми комплексної абілітації, зокрема,
методики діагностування, методики надання корекційною-реабілітаційних послуг, напрями реалізації програми в
умовах спеціально створеного середовища та супроводу сім’ї поза межами спеціальних закладів. Визначено
основні принципи, напрямки та цілі на яких базується програма комплексної абілітації. Обгрунтовано необхідність
залучення фахівців різних галузей знань до процесу укладання та реалізації програми, а також підготовки батьків
з метою щоденного вправляння визначених цілей у повсякденному житті.
The article examines the issues of modernization of the system of providing correctional care to children of early
age and professional family support, which educates a child with psychophysical developmental disorders. An analysis
of modern scientific sources on neurophysiology, neuropsychology and investigation on maturation of the central
nervous system and the importance of the formation of visual-motor coordination in children at risk groups. Studied the
scientific and methodological support of centers which developing programs of comprehensive abilitation, in particular,
diagnostic methods, methods of providing rehabilitation services, directions of program realization in conditions of
specially created environment and family support outside of special establishments. Determined, the main principles,
directions and goals on which is based the program of integrated abilitation. Substantiated the necessity of attracting
specialists from different fields of knowledge to the process of development and implementation of the program, as well
as the preparation of parents, with the aim of daily implementation of the program into the life of the child.
 
Date 2018-12-11T14:16:02Z
2018-12-11T14:16:02Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Заплатинська, А. Б. Нейропсихологічні основи укладання програми комплексної абілітації для дітей раннього віку / А. Б. Заплатинська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 34. – С. 33-37.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22104
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова