Запис Детальніше

Теоретичне обґрунтування методики формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірною та тяжкою розумовою відсталістю

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Теоретичне обґрунтування методики формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірною та тяжкою розумовою відсталістю
Theoretical rationale of the methodology for the formation of elementary mathematical representations of children with moderate and severe mental retardation
 
Creator Утьосова, О. І.
 
Subject помірна та тяжка розумова відсталість
виразні інтелектуальні порушення
технологія
корекція
навчання
формування математичних уявлень
moderate and severe mental retardation
expressive intellectual disturbances
technology
correction
learning
forming mathematical representations
376-056.313 : 51 (045)
 
Description У статті розглядається проблема формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірною
та тяжкою розумовою відсталістю. Автором охарактеризовано психологічні особливості, типи та рівні засвоєння
знань з математики (рахунку) дітьми з тяжкими інтелектуальними порушеннями. Розкрито сутність та зміст
середовищного, особистісно-орієнтованого, діяльнісного методологічних підходів, що стали підґрунтям для
розробки технології оптимізації засвоєння математичних уявлень дітьми з розумовою відсталістю.
Охарактеризовано систему дидактичних принципів організації освітньо-виховного середовища, таких як: принцип
наочності та практичної діяльності; усвідомленості й активності в навчанні; спрощення навчального матеріалу;
принцип системності та послідовності засвоєння навчального матеріалу; науковості та доступності;
диференційованого та індивідуального підходу; організації комплексного навчання математиці (рахунку); принцип
корекційної спрямованості навчання математиці; ,,наскрізний” принцип формування математичних уявлень та
навичок. У статті автор розкриває зміст психологічного та педагогічного блоків технології організації оптимізації
засвоєння математичних уявлень дітьми з розумовою відсталістю, а також етапи її впровадження.
The article with the problem of elementary mathematical representation formation in children with moderate and
severe mental retardation. The author characterizes the psychological features, types and levels of knowledge mastering in
mathematics (arithmetics) by children with severe intellectual disabilities. The essence and content of environmental,
personally-oriented, activity-based methodological approaches that have become the basis for the development of
technology for optimizing the assimilation of mathematical representations by children with mental retardation is revealed.
The system of didactic principles for organizing the educational and educational environment, such as: the principle of
visibility and practical activity, is characterized; awareness and activity in learning; simplification of educational material; the
principle of systematic and sequential assimilation of educational material; scientificity and accessibility; the differentiated
and individual approach; the organization of integrated instruction in mathematics (arithmetics); the principle of correctional
orientation of teaching mathematics; the comprehensive principle of formating mathematical representations. The author
has revealed the content of psychological and pedagogical blocks of the technology for optimizing the assimilation of mathematical representations by children with mental retardation, as well as the stages of its implementation.
 
Date 2018-12-12T11:51:18Z
2018-12-12T11:51:18Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Утьосова, О. І. Теоретичне обґрунтування методики формування елементарних математичних уявлень у дітей з помірною та тяжкою розумовою відсталістю / О. І. Утьосова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 34. – С. 97-103.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22134
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова