Запис Детальніше

Особливості вольової сфери дітей дошкільного віку з різним рівнем аутизму

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Особливості вольової сфери дітей дошкільного віку з різним рівнем аутизму
Peculiarities of volitional sphere for ASD children with different autism level
 
Creator Островська, К. О.
 
Subject довільна регуляція
рівень аутизму
ініціативність
самостійність
наполегливість
витримка
мовлення
пам'ять
arbitrary regulation
development
level of autism
initiation
independence
perseverance
endurance
speech
memory
376.2.018:93-031.42
 
Description У статті висвітлені особливості вольової сфери дітей дошкільного віку з різним рівнем аутизму. У
психологічному дослідженні брали участь 40 дітей дошкільного віку від 5 до 7 років: 20 дітей із аутизмом та 20
дітей із затримкою психічного розвитку. У процесі роботи були використані такі методики: шкала тестів
розумового розвитку А.Біне-Т.Сімона; дослідження вольових проявів; методика «Дослідження довільної
активності у грі» Р.М. Геворк'ян; тест «Розфарбуй малюнок» Є.Є. Кравцова; методика «Психолого – освітній профіль» РЕР – R; нейропсихологічна діагностика за А.Р. Лурії. Представлені результати порівняльного,
кореляційного аналізу дітей із різним рівнем аутизму.
Показано, що рівень довільної регуляції вищий для дітей із затримкою психічного розвитку, ніж для дітей
із аутизмом, що вказує на те, що вони самостійно виконують завдання, які пропонує учитель. Діти з аутизмом за
результатами досліджень були розділені на три групи: з високим, середнім і низьким рівнем аутизму. У дітей з
низьким рівнем аутизму переважає найвищий рівень витримки, рішучості, самостійності, довільної регуляції.
Отримані параметри дозволяють дітям із аутизмом задовільно виконувати корекційну програму, що приводить до
їх емоційного, інтелектуального та фізичного розвитку.
The article highlights the features of volitional sphere for preschool children with different levels of autizm. An
indication of arbitrariness is relative independence from the adult preschooler in setting goals, planning and organization
of their actions, knowledge itself is not a performer, and activist. Arbitrary actions provide the ability for content activities,
including lesson’s learning.
In the psychological study were involved 40 children of preschool age from 5 to 7 years. The following
techniques were used: the scale of mental tests by A. Bine-T. Simon; study of volitional manifestations; method
"Investigation of arbitrary activity in the game" by R. M. Gevorgyan; test "Paint a picture" by Ye.E. Kravtsova; method
"Psychological and educational profile" RER - R; neuropsychological diagnostics by A.R. Luria. As a reference group 20
children with mental retardation were used. According to A. Bine-T. Simon test an average level of intelligence of ASD
children is comparative with that for children with mental retardation. The fact allows us to compare these groups and
receive adequate results. The article presents the results of comparative analysis of children with different levels of
autism.
It has been shown that level of arbitrary regulation is higher for children with mental retardation, than ASD
children, which indicates that they independently carry out the tasks offered by teacher. ASD children according to
results of investigations were divided for three groups: with high, average and low level of autism. In children with a
lower level of autism prevails the highest level of endurance, determination, independence, arbitrary regulation. The obtained parameters allow to fulfill by ASD children the program of correctional work, which leads to their emotional,
intellectual and physical development.
 
Date 2018-12-13T12:23:29Z
2018-12-13T12:23:29Z
2017
 
Type Article
 
Identifier Островська, К. О. Особливості вольової сфери дітей дошкільного віку з різним рівнем аутизму / К. О. Островська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 34. – С. 142-150.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22180
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова