До питання про теоретичну модель фігуративних перетворень в образотворчому мистецтві: естетичний аналіз
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
До питання про теоретичну модель фігуративних перетворень в образотворчому мистецтві: естетичний аналіз
To the Question of Theoretical Model of Figurative Transformations in Fine Art |
|
Creator |
Вячеславова, О. А.
|
|
Subject |
іконічний знак
неориторика фігура троп референціальна метафора парадигма синтагма маркер нульовий ступінь iconic sign neorhetoric trope figure referential metaphor paradigm syntagma marker 111.852:75.01 |
|
Description |
У статті здійснений досвід екстраполяції ідей структуралізму та неориторики щодо риторичних операцій у галузь теорії мистецтва. Як базисна щодо питання образотворчого тропосу визначена проблема співвідношення іконічного та лінгвістичного символізму. Авторка пропонує схему структурної будови твору як іконічного знаку з метою наступного дослідження специфіки риторичних модифікацій у мистецтві. Виокремлено та описано парадигматичний та синтагматичний плани твору, на яких відбувається утворення тропів та фігур. Експліковано асинтаксичність іконічної синтагми. Розглянутий принцип організації образотворчої парадигми на основі зображувального мотиву, що утворює семантичне поле. За допомогою поняття “субстанція вираження” обґрунтована нерелевантність диференціації образотворчих фігур за принципом “форми” та “змісту”. Здійснена адаптація неориторичних понять “маркер” та “нульовий ступінь” до образотворчого мистецтва. The article presents the experience of the extrapolation of the ideas of structuralism and neorhetoric to the theory of art. As the base in the solution of the question of the Tropos in fine arts is defined the problem of correlation of iconic and linguistic symbolism. The author offers a structural diagram of the art work as aniconic sign for subsequent study of the specifics of rhetorical modifications in art. The article explicates the paradigmatic and syntagmatic plans of art work, which are associated with the formation of tropes and figures. Author consideres the principle of organizing of the paradigm on the basis of visual motif, forming the semantic field. With the help of concept of “substance of expression”, the article justifies the irrelevance of differentiation of figures in the visual arts on the principle of “form” and “content” . The author implemented the adaptation of neorhetoric concepts of “token”, “zerolevel” to the visual arts. |
|
Date |
2018-12-21T10:46:50Z
2018-12-21T10:46:50Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Вячеславова, О. А. До питання про теоретичну модель фігуративних перетворень в образотворчому мистецтві : естетичний аналіз / О. А. Вячеславова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 7 : Релігієзнавство. Культурологія. Філософія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 34 (47). – С. 107-113.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22333 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|