Запис Детальніше

Проблема формування змісту курсу фізики української школи в історико-методичному контексті та викликах сьогодення

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Проблема формування змісту курсу фізики української школи в історико-методичному контексті та викликах сьогодення
The problem of the formative content of Ukrainian physics school course in historical context and methodological challenges
 
Creator Головко, М. В.
 
Subject теорія та методика навчання фізики
історія дидактики фізики
зміст навчання фізики
шкільний курс фізики
theory and methods of teaching physics
physics didactics history
the contents of teaching physics
physics secondary school course
373.5.016:53
 
Description У статті на основі історико-методичного аналізу широкого кола джерел обґрунтовуються
закономірності становлення наукових підходів проектування змісту шкільного курсу фізики
української школи. Висвітлюються особливості процесу створення навчальних програм з фізики на
початку 1930-х років як малодослідженого феномену в історії вітчизняної дидактики фізики, який
підтверджує значущість наукових результатів теорії та методики навчання фізики в Україні цього
періоду. Акцентується увага на соціокультурній домінанті у проектуванні змісту навчання фізики,
співвідношенні внутрішніх та зовнішніх чинників цього процесу на різних етапах розвитку української
педагогічної науки та шкільної практики. Обґрунтовується історична зумовленість формування
процедури добору змісту навчання фізики як одного з провідних завдань дидактики фізики як наукової
галузі. Визначаються принципові підходи щодо модернізації змісту шкільної фізичної освіти на
сучасному етапі та перспективи їх реалізації в навчальних програмах з фізики для середньої
загальноосвітньої школи
On the basis of historical and methodological analysis of a wide range of sources in the article is
substantiated the normality of the incipience of scientific approaches in projection of physics course content of
Ukrainian school. The main features of curriculums creating process in physics in early 1930’s highlights as
unexplored phenomena in the history of didactics of physics, which confirms the importance of the scientific
results of the theory and methods of teaching physics in Ukraine this period. The attention is focused on the
socio-cultural dominance in designing the content of teaching physics, the parity of internal and external
factors of this process at different stages of development of Ukrainian educational science and school
practice. Historical conditionality of procedure of selection of physics teaching content formation, as one of
the leading problems of physics didactics as scientific field has been reasoned. The basic approaches of
modernizing the content of school physical education at the current stage has been identified and prospects of
its implementation in the curriculum of physics for secondary schools.
 
Date 2019-01-09T13:57:51Z
2019-01-09T13:57:51Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Головко, М. В. Проблема формування змісту курсу фізики української школи в історико-методичному контексті та викликах сьогодення / М. В. Головко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 53. - С. 49-56.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22528
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова