Діалектика творчості в соціально-філософських порглядах мислителів Києво-Могилянської академії в період барокової схоластики
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Діалектика творчості в соціально-філософських порглядах мислителів Києво-Могилянської академії в період барокової схоластики
|
|
Creator |
Бондар, С. С.
|
|
Subject |
барокова схоластика
діалектична суперечність одиничне-загальне-всезагальне творчість Baroque Scholasticism dialectical antinomy singular – total – universal creation (130.123.1+141.31) (477) |
|
Description |
Стаття присвячена дослідженню проблеми діалектики творчості в соціально-філософських поглядах мислителів Києво-Могилянської Академії. Поставлено акцент на тих джерелах, які присвячені проблемам творчості. Досліджено, що творчість є найдовершенішою формою розвитку. Диференційовано чинники, що впливають на параметри творчості. На основі проаналізованого матеріалу досліджено, що творчість може усвідомлюватись суто на рівні фіксації та опису її одиничних проявів в тих чи інших формах безпосередньої соціальної діяльності, або ж теоретично репрезентуватись на трансцендентному рівні. Опираючись на принцип історизму, прослідковано діалектику об’єкта та суб’єкта творчості, діалектику старого та нового, традицій і новаторства. Доведено, що найяскравішим прикладом діалектичної суперечності одиничне-загальне-всезагальне виступає в якості суб’єкта історії Києво-Могилянська Академія. The article is devoted to the research of the problem of creation dialectics in Kyiv-Mohyla Academy thinkers social and philosophical views. Emphasis is given to those sources which are devoted to creation problems. It is proved that creation is the most advanced form of development. Factors affecting standards of creation are distinguished. It is investigated on the basis of analyzed material that creation may be realized only at the level of fixation and description of its singular expressions in these or those forms of direct social activity or may be theoretically presented at the transcendent level. Based on the principle of his toricism, creation object and subject dialectics and dialectics of old and new, traditions and innovation are observed. It is proved that outstanding example of dialectical antinomy singular – total – universalis Kyiv-Mohyla Academy as the subject of history. |
|
Date |
2019-01-25T14:21:40Z
2019-01-25T14:21:40Z 2015 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Бондар, С. С. Діалектика творчості в соціально-філософських порглядах мислителів Києво-Могилянської академії в період барокової схоластики / С. С. Бондар // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 7 : Релігієзнавство. Культурологія. Філософія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 33 (46). - C. 163-172.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/22912 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|